veranderd

Zoals ik al eerder heb geschreven, ik ben geheel niet blij met het ziekenhuis van de keuze van de verloskundige. Heel de regio weet dat het een vervelend ziekenhuis is en ik ben er met mijn miskraam ook niet netjes behandeld.

Vandaag belde ik voor een afspraak voor de echo. De verloskundig had gezegd tegen mij dat het dan nog wel een week of twee zou duren. Nou, mooi niet, want ik kon a.s. maandag al komen. Leek mij veels te vroeg, want dan ben ik precies 6 weken. Dus ik leg het verhaal van de verloskundige uit en toen zeiden ze ineens dat er voor 12 weken geen echo's gemaakt worden.
Stelletje mutsen! Dat ziekenhuis werkt met een afsprakenbureau voor alle afdelingen, dus die #### daar krijgen van ingegroeide teennagels tot hartaanvallen verhalen te horen, maar medisch inzicht, ho maar!
Toen had ik het helemaal gehad.

Ik heb gewoon mijn keuze ziekenhuis gebeld, waar de afdeling verloskunde een eigen poli hebben, dat praat een stuk makkelijker. En zo aardig....Zij vinden het beleid van de verloskundige niet netjes, want ze hoort een keuze te bieden.
Die nieuwe verloskundige bij ons in de woonplaats doet daar wel bevallingen en ik heb gelijk het telefoonnummer gekregen.
En wat helemaal leuk was, ze wilden direct ook wel een afspraak maken voor een echo, daarbij kan ik het formulier van de verloskundige gewoon als verwijskaart gebruiken, ondanks het logo van het andere ziekenhuis, ze maken desnoods wel extra aantekeningen.
Kijk, dat noem ik zaken doen!

3 september is de grote dag!

Ik heb ook die "nieuwe" verloskundige gebeld, ik kan gewoon overstappen.
Alleen zij is niet zo'n voorstander van vroege, dus vaginale, echo's want die apparaten gaan je baarmoeder in en kunnen eventueel achteraf bloedingen of toch erger veroorzaken, terwijl je daar bent voor je geruststelling.
Maar omdat ik dan 8 weken ben, ben ik al wat verder en kan het al weer wat minder kwaad.
Maar nou ben ik toch niet helemaal gerust.

Ik probeer in ieder geval positief te blijven, elke dag is er 1.

Nou, dit was weer een lapje tekst van mij, wanneer leer ik dat nou toch eens af?

Fijn weekend!

Ik begrijp je helemaal. Zit zelf in het zelfde schuitje. Ben nu na 3 miskramen ( schrik niet want dat gebeurd zelden) opnieuw 5 weken zwanger. Ben niet misselijk, heb geen gevoelige borsten, nee niet van dat alles. Heb al wel een gezonde dochter van bijna 3 jaar en volgens mij was ik toen ,s ochtends wat misselijk. Zie het nu helemaal niet zitten dat het goed afloopt ookal weet ik dat de ene zwangerschap de ander niet is. Ik moet 7 september voor de eerste echo. Ik ben dan 7 weken en 4 dagen. Er zou dan dus zeker iets te zien moeten zijn. Zenuw slopende weken dus die ik op de een of andere manier toch door moet zien te komen. Ben wel erg dwars en eet stikum brie kaas,omdat ik toch wel weet dat het al fout zit dus waarom zal ik me weer al dat lekkers onthouden voor niets. Lekker negatief he? Hoop natuurlijk dat alles goed gaat en dat ik me over een paar weken lekker druk kan gaan maken over of die brie niet voor schade gaat zorgen.
Dat van dat ziekenhuis, geef ik je helemaal gelijk. Wat denken ze wel. Een lekker gevoel zeker dat je nu bij dat andere ziekenhuis zit en er 3 sept. terecht kan. Ik zal voor je duimen hoor. Trouwens innestelingsbloed komt regelmatig voor bij vrouwen dus dat is normaal. Maak je daar maar geen zorgen om. En een inwendige echo kan ook helemaal geen kwaat hoor.

Anna

Hoi Aadje, fijn dat het nu anders geregeld is joh!
Maak je geen zorgen om een inwendige echo hoor! Ze gaan niet je baarmoeder in, alleen je vagina. En het apparaatje wat naar binnen gaat is amper dikker dan een flinke balpen, dus dat doet echt geen pijn.

Liefs, el.

Hoi Aadje,

Wat belachelijk geen echo's voor 12 weken!! Na een mk of als je je zelf erge zorgen maakt kun je bijna altijd al in week 8 terrecht (kunnen ze ook meteen zien of het hartje klopt).

Je hebt groot gelijk dat je bent overgestapt. Sommige verloskundigen maar ook gyn. kunnen zo ongevoelig zijn. Ik had dat ook na mijn mk. Je wordt zo de straat op gezet terwijl je nog zoveel vragen hebt. Ik had een paar maanden eerder een verstandskies laten wegsnijden en na afloop krijg je een hele folder mee met wat je nu moet doen etc. maar als je een mk hebt gehad dan is het jammer maar helaas en doei! Echt belachelijk.

Maar goed, heel veel succes met je echo! Laat je even weten hoe het is gegaan?

Groetjes F.

Terug
Bovenaan