veranderde smaak

bleh..... Alles proeft naar zeep!!!

Sinds een paar dagen vind ik dus heel veel dingen naar zeep smaken. Vooral kruiden en dingen waar sambal in zit zijn nu dus echt vies..... Ik herken dit helemaal niet uit mn vorige zwangerschap.

Hebben jullie ook zo'n veranderde smaak?

Hoi Pauline!

Ik had het aan het begin van mijn zwangerschap wel een beetje, dat alles wat anders smaakte.
Gelukkig vind ik nog steeds alles veel te lekker (hoewel 'gelukkig'?? .. de weegschaal maakt me niet echt gelukkig..).
Er zijn niet echt dingen die me misselijk maken, hoewel ik champignons op dit moment niet zo kan waarderen.
Wel merk ik dat ik nu  veel meer trek heb in zoetigheid zoals koekjes en jam en hagelslag.. Terwijl ik de eerste weken alleen maar sinaasappels at en karnemelk dronk..

Wat die hormonen al niet met je doen..

Groetjes Femke

Hey dames,
Dat van die veranderde smaak zit bij mij volgens mij vooral tussen de ogen en ik heb zo'n vermoeden dat mijn ogen de grootste boosdoeners zijn!
In het begin van de zwangerschap vond ik alles vies wat ik eerder geweldig vond(chocola, zoute chips, thee). Omdat ik erg misselijk was en van alles ben gaan proberen om het overgeven tegen te gaan heb ik nog veel meer dingen als vies of gevaarlijk bestempeld('s meergrane brood is vies, zuivel in de ochtend heel gevaarlijk, thee ook vies, kaas gevaarlijk). Inmiddels begin ik weer voorzichtig met alles eten, maar ik moet mezelf er echt toe zetten. Er zijn ook dingen die ik veel at in het begin omdat het lichtverteerbaar was, zoals soepstengels, en die komen me nu zo ongeveer de keel weer uit....

Het enige dat ik altijd met een goed gevoel kan eten is patat met mayo! En dat maakt dat ik dus ook niet zo blij wordt van mijn weegschaal....
Groetjes, Karin

Hoi hoi !
Ik heb steeds heel veel zin super ribbel paprika chips !!!!!
Zooooo lekker !!!
En voor mijn zwangerschap at ik praktisch NOOIT  chips, 'k was eerder van de koek enz.
Verder lustte ik de eerste weken absoluut geen koffie maar nu lust ik af en toe wel weer een bakkie. Ik  dronk altijd rooibos thee maar dat hoef ik nu echt niet meer. Gewone thee of earl grey is nu favoriet.
En fruit !!! Heerlijk. Appels, bananen, nectarines en verse ananas of meloen !
De groentenboer heeft een goeie aan me de laatste weken !
Wel beter want ik ben nu al  5 kilo aangkomen in 16 weken tijd !
Bij mijn eerste zwangerschap was ik  rond deze tijd weer op mijn aanvangsgewicht  omdat ik toen in het begin alleen maar afviel.... !  
Eetsmakelijk dames ! Groetjes Charlene.

Mijn nieuwe verslaving is tosti ham/kaas. Ik vond het altijd al lekker maar hoefde het niet elke dag te eten. Nu moet ik het gewoon iedere dag hebben. Die geur alleen, uhmmmmmmmm. Ik had er gisteren wel 5 op (10 boterhammen), echt belachelijk,  toen ik rond 21.30 de laatste ging maken besefte ik dat ik wel een probleem heb, hahaha.

Wat ik nu echt niet moet hebben en vaak tussen de middag wel lekker vond is noodles. Vreselijk die geur maar verder eet ik nog gewoon vrijwel alles. Gelukkig tot nu toe nog maar 500 grm aangekomen wat mij echt verbaasd na alles wat er naar binnen gaat maar die kilootjes komen vast nog wel hoor.

Succes met jullie rare eetgewoontjes.

xxx Jacy

hmmmm, ik zie alweer dat ik niet de enige ben! De zeep smaak is nu gelukkig weer weggetrokken, en ik ben weer helemaal verzot op VET. Ik heb echt elke avond trek in een mac kroket. Of twee, of drie........
Gelukkig heb ik een streng mannetje die dat soort dingen dus echt niet voor mij gaat halen, en we hebben ook geen frituurpan, dus de weegschaal is nog niet mn vijand.

Ik weeg nu 83,9, en voor deze zwangerschap woog ik 84,4. Ik zit dus nog onder mn startgewicht en kan nog enigzins schuldvrij snoepen hihihi.

Terug
Bovenaan