Veranderen...

A

Anoniem

Guest
Ik merk echt dat ze aan het veranderen is...met alles!
Slapen is ineens een stuk minder, ze wil overal bij zijn, wil vanalles, doet elke keer weer nieuwe dingen etc etc etc...
Denk dat jullie het allemaal wel herkennen...??
Gisteren een eetstoel gehaald, dan zie je pas hoe "groot" ze eigenlijk worden...
Vind het allemaal super leuk, maar ook best moeilijk af en toe..
Het echte baby is er nu een beetje vanaf vind ik..
En het opvoeden begint ook al een beetje, ze weet echt wel als ze iets doet wat niet mag hoor
Maar ik vind ook dat best lastig, nu vind ik (en iedereen om haar heen) eigenlijk stiekum alles wat ze doet nog wel grappig, maar toch wil ik nu al concequent zijn, omdat ik haar anders straks een hoop moet af gaan leren (als ze groter is, en het is ineens niet meer schattig maar gewoon vervelend!)en dat wil ik ook niet.
maar het is zoooo moeilijk vaak om niet te lachen maar even "streng" te zijn!!!

Ik denk ook echt dat ik haar slaaptijden moet gaan veranderen, want nu is het niks! Het ging super, maar nu is ze als ze "op" is moe en als ze inbed ligt is ze fit en ligt ze alleen maar te spelen!!!!!!

Oke, dit bedoel ik dus...ze is alweer wakker

Liefs 4dec

Hannah is ook erg aan het veranderen.
Sinds een paar weken is ze naast de BV ineens veel meer gaan eten, fruit, brood, groenten, het gaat er allemaal in en de BV ook nog steeds, hoewel dat nu wel wat aan het minderen is.
Ze heeft sinds een week of twee haar eigen willetje ontdekt. Als ze het ergens niet mee eens is gaat ze gewoon schreeuwen...
Liggen in de box...niet leuk meer, zittend spelen is nu veel leuker (moet de box nu toch maar es laag gaan zetten...)
Mobiel is ze nog niet, dus ze blijft gelukkig wel zitten waar ik haar neer zet.
Slapen overdag, ineens veel minder. Ik heb haar net om kwart voor vier in bed gelegd voor een tweede slaapje...terwijl ze er twee dagen geleden nog 3 nodig had en vlak voor de vakantie (toen at ze nog minder) nog gewoon tussen alle voedingen in sliep (en dat waren er 6).
Er was ook een sprongetje rond 8,5 maand, dus dit is duidelijk weer zo'n periode dat ze ineens weer allerlei dingen verandert...

Karin, mv Hannah (20-11-2006)

heej,
Dani heeft er ook een handje van.. slapen doet hij alleen nog maar wanneer hij het wilt( p me schoot in slaap vallen dus)
maar daar zijn wij het niet mee eens en we leggen hem in bed zodra wij zien dat hij moe aan het worden is...
hij begint dan heeeel hard te huilen en vin dit echt zo zielig,. maar moet even doorbijten..Dani gaat naar bed mama kusje ukkiej bij zich slaaplekker wensen   en mama komt zo weer kijken of dani lief aan het slapen is..even uitzwaaien altijd zwaait ie terug maar zodra ik weg ben begin tie heel hard te huilen.. om de 10 min loop ik weer naar me ventje herhaal al mijn woorden opnieuw en ga weer weg.. dan gaat ie lekker slapen! in het begin heb ik dit vaak moeten doen maar ff doorbijten helpt echt.. hij doet smiddags 3dutjes
waarvoorheen er maar 2 waren

xxxx manuela

Heel herkenbaar, het gaat zo snel, Lukas is echt al een dreumesje aan het woren, hij kruipt de hele kamer door en je kan steeds meer interactie met  hem hebben. Ik vind het ook onwijs leuk, maar zelf heb ik zo vaak het gevoel dat ik pas net bevallen ben, en overvalt me het gevoel dat het allemaal zo snel gaat......

Zal ik mijn mond dan maar houden??  wordt anders wel erg 1tonig toch???

Groetjes Debby mv B'Elanna

Néééééé Debby!
Jíj moet nou juist niet je mond houden!
Ik geniet altijd van jouw stukjes!
Sil

idd Debby, NIET je mond houden!

Ik merk ook veranderingen aan Isis, vooral de laatste 3 weken. Ze kruipt bijna heel het huis door, haar willetje word sterker (wat me heel gezond lijkt), de laatste dagen zegt of roept ze duidelijk: mamamamama of babababa of papa-papa, bewust of niet, heeerlijk om te horen, ik heb ook het gevoel dat ze meer begrijpt/herkent wat ik tegen haar zeg/vertel. En ze heeft veel meer lol dan voorheen. De ene dag slaapt ze meer dan de andere, dat doen wij ook, ben daar gelukkig niet meer zo gefixeerd op. Een vriendin zei tegen me (ook een mama): "Als Isis zo relaxed is, mag mama dat ook zijn"

x Esther

Terug
Bovenaan