Veranderen

Onze dochter is nu ruim 4 maanden, je ziet hele dingen veranderen in haar doen en laten.
Nu is het zo dat ze sávonds de ene keer om negen uur de papfles krijgt en tottelos is en de andere keer om acht uur. Komt dit bekend voor bij iemand? Nu komt ze ook s'nachts op een willekeurig tijdstip, meestal aan het begin van de nacht omdat ze dan nog honger heeft. Ze drinkt dan 30 ml voeding en kan daarna weer slapen. Heb het idee dat dit begonnen is nu ik met het fruithapje en groente hapje ben begonnen.
Ze eet van haar fruithapje een half potje soms een hele en van groentehapje een heel potje. Krijgt daarbij 4 flessen van 180ml waarvan de laatste een papfles.
Van hoelaat tot hoelaat slapen jullie baby's op deze leefdtijd?

Bedankt!
 
Hoi Patroosje,

Het is voor mij alweer even geleden, maar ik herken het wel. (ze is nu 20 mnd) Het heeft ook te maken met de overgang naar vast voedsel. Ook gaan ze op en gegeven moment naar een gewone bedtijd toe. Bij ons ging dat heel geleidelijk, het werd steeds iets vroeger dat we haar de laatste fles gaven. Ik weet nog dat mijn dochter toen flessen van 210cc kreeg. Je zou dit alleen bij de laatste fles kunnen doen samen met een beetje rijstebloem? Hier het schema van mijn dochter met 4 mnd...
06.30 210cc melk
06.45-09.00 slapen
09.30 fruithapje
11.00 210cc
11.30-14.30 slapen
15.30 210cc
17.00 groentehapje
17.30-20.00 slapen
tussen 20.30 en 21.30 210cc + rijstebloem
daarna de nacht in.
Hoe meer fruit en groente ze ging eten hoe minder melk ze ging drinken. Hopelijk heb je hier iets aan!

Groetjes Ciomama



 
Ik had mijn dochter met 4 maanden volledig aan de melk. 4 voedingen van 210 cc met 7 schepjes. De laatste voeding deed ik zonder rijstebloem omdat ze daar enorme verstopping van kreeg.
Rond 4 maanden zitten ze wel weer in een sprong, wat wat onrust kan geven 's nachts. Voeden is dan niet altijd nodig. Even troosten en een speentje is vaak al genoeg.

Loïs sliep altijd van 7 tot 7.....
 
Als ze maar 30 cc drinkt 's nachts klinkt het eigenlijk niet alsof ze echt trek heeft maar meer behoefte heeft aan warmte en geborgenheid, misschien kan een speentje een aai over haar bol of een doekje met jouw geur ook goed helpen om haar gelijk weer in te laten slapen. Wij gaan nu pas over op bijvoeding (met zes maanden) met vier maanden kreeg onze zoon om 7.30 150cc 11.30 150cc 15.30 150cc en om 19.00 180 cc hij viel dan zo in slaap(we doen/deden hem altijd eerst in bad) om elf uur moesten we hem wakker maken voor de fles van weer 180cc en hij sliep dan tot 6.30/8.00 de volgende ochtend. Heel soms moest ik nog een speentje geven. Nu sinds hij 5 maanden is liet hij de fles van 23.00 steeds meer staan die is er nu af en hij slaapt van 19.00 tot 7 uur...soms hoor ik hem wel narrelen om 5 uur en valt meestal na een kwartier zelf weer in slaap (helaas een speentje wil hij even niet dus laatst moest ik toch met hem gaan lopen om 5 uur 's nachts balen) elke keer is het toch weer zo zoeken, dan denk je dat je een ritme hebt maar dan vind hij zelf dat hij toch weer toe is aan iets anders

 
Terug
Bovenaan