Veranderende voedsel afkeer

Ik ben nu 11 weken zwanger. Was van 7 tot 10 weken misselijk maar nu niet meer. Ik had vanaf het prille begin echt een afkeer van koffie opeens, maar sinds vandaag vind ik het niet meer stinken en ook weer lekker om te drinken (decaf hoor…). Herkent iemand dat die voedsel afkeer kan veranderen naar mate je verder vordert? Ik had verwacht dat dat stabiel zou blijven eigenlijk

Heel herkenbaar. Ik moest de eerste weken absoluut geen cola en na een week of 14 vond ik het ineens wel weer lekker.
Bij een eerdere zwangerschap moest ik de hele zwanger niets van cola hebben en gelijk naar de bevalling had ik er zin in.

Ik had tijdens het eerste trimester echt een afkeer van (de geur van) vlees en van brood, maar tijdens het tweede trimester niet meer en nu  eet ik dit gewoon ook wel weer met smaak op. Ben ondertussen bijna 29 weken. Dus het kan wel veranderen in de loop van je zwangerschap.

Herkenbaar!
Kon eerst ook koffie (vooral koffiebonen) niet ruiken of ik werd al misselijk. In tweede trimester werd dat al wel wat minder. Had toen wel ontzettende trek in frambozen. In derde trimester hoefde ik niet meer echt frambozen maar wilde ik veel zoetigheid zoals moam snoepjes, tijdens de bevalling ook veel werther's originals gegeten. Koffie was toen weer sterk op de 'wil ik niet in de buurt' lijst.

Jaa hoor, heel herkenbaar. Vanaf 6 weken lustte ik geen koffie meer, sinds week 30 vind ik af en toe een cappuccino of latte wel lekker. Eerst kon je mij wakker maken voor een kopje Espresso… Hoop toch dat dat weer terug komt?

Vanaf week 6 t/m week 19/20 lustte ik geen vlees, als in; ik werd al misselijk als ik alleen al aan vlees dacht. Lust ik nu ook weer gewoon ?
In het begin wilde ik vooral hartige dingen eten en de laatste weken alleen maar van die vieze zoete en zure snoepjes.
Niet alles blijft dus je gehele zwangerschap. ☺️

Ik ging tussen week 6 en 14 elke ochtend voor werk langs de supermarkt om lunch/tussendoortjes voor die dag te halen, want wat ik de ene dag lustte, kreeg ik de volgende dag meteen braak neigingen van..

Hier ook heel herkenbaar, en zelfs van de ene op de andere dag. Een aantal maanden geleden chinees gehaald en zonder problemen gegeten. En zoals dat gaat met chinees bleef er veel over. Het idee was dat de dag erna op te eten. Van alleen al de geur hing ik boven het toilet. Sindsdien bedank ik voor chinees. In de tussentijd nog één keer geprobeerd en werd er ontzettend misselijk van. 

Haha ja heel herkenbaar. Ik at 10 jaar lang iedere ochtend als ontbijt yoghurt met cruesli. En vanaf ik zwanger ben werd ik alleen al misselijk van de gedachte aan yoghurt. Deze week (13 weken) heb ik voor het eerst weer eens genoten van yoghurt in de ochtend. Waar ik dol was op cornettos en magnums moest ik daar ook wekenlangs niks van hebben. Helaas is er niks veranderd aan mijn chipsverslaving..

Terug
Bovenaan