Verandering borsten na bevalling

<p>Hoi dames, </p><p>ik ben 31 weken zwanger en merk dat mijn beha’s niet meer lekker zitten. De band drukt (aan het eind van de dag) in mijn buik en de cups zijn echt te klein. </p><p>Ik droeg altijd prima donna omdat dat gewoon goed past. Maar die waren met 12 weken al te klein en dus draag ik Lisca(gekocht bij livera) in maat 90G. Die 90 omvang heb ik niet echt nodig, maar kocht ik toen op de groei en draag ik nog steeds op zijn strakst. </p><p>Hoe veranderd een borst na de bevalling?  Ik ben niet van plan om borstvoeding te geven. Ik twijfel of het wel zin heeft om voor die laatste weken nog andere beha’s aan te schaffen...</p><p>Bedankt alvast! </p>

Ik denk dat het persoonlijk is en je het even moet afwachten, het is eventueel zo gekocht/besteld. Ik geef wel bv en heb speciale voedingsbh’s.. nou draag ik die vanwege het makkelijke systeem maar mjjn borsten zijn inmiddels weer even groot als voor de zwangerschap (zoon is 6 week). Alleen ivm de stuwing vond ik het fijn dat ze een maatje groter waren dan ik op dat moment nodig had maar dat is in enkele dagen over.

Ik zou wel iets halen wat lekker zit. Die laatste weken kunnen er nog wel 11 zijn. Dat is nog best lang als iets niet lekker zit. Je borsten zullen mogelijk nog iets groeien de komende weken en mss daarna ook nog wel iets. Dat je niet geeft wil niet zeggen dat je lichaam er wel op voorbereid. Maar t hoeft niet zo te zijn. 

Ik zou wel iets halen wat lekker zit. Die laatste weken kunnen er nog wel 11 zijn. Dat is nog best lang als iets niet lekker zit. Je borsten zullen mogelijk nog iets groeien de komende weken en mss daarna ook nog wel iets. Dat je niet geeft wil niet zeggen dat je lichaam er wel op voorbereid. Maar t hoeft niet zo te zijn. 

Ik droeg op het laatst sportbehas. Die zaten t lekkerst. Dat zou je ook kunnen proberen? Ik geef ook geen borstvoeding en ik pas gewoon mijn oude beha's weer. Maar dat verschilt wel per persoon denk ik, hoe je borsten na de zwangerschap zijn. Ook in de kraamweek heb ik de sportbehas gedragen. Juist als je geen borstvoeding geeft, moet je dan dag en nacht een strakke beha aan tegen de stuwing. Je hebt dus wel iets nodig wat ook s nachts nog redelijk comfortabel is. 

Dat de borsten nu nog kunnen groeien herken ik wel... ik geloof dat ik toch maar iets moet zoeken dat me nu lekker zit. Bedankt voor het advies van de sportbeha. Die droeg ik in de eerste maanden snachts ook tegen de pijn. Niet charmant maar wel heel comfortabel?

Je kunt het beste zorgen dat je elke keer goede BH's hebt om je borsten goed te ondersteunen. Ook al geef je geen borstvoeding, je lichaam maakt zich wel klaar om borstvoeding te gaan geven en dus is goede ondersteuning erg belangrijk. Juist op het einde, omdat je borsten dan juist nog extra kunnen groeien. Je krijgt anders ook heel snel littekens als je geen goede ondersteuning hebt of ze gaan na je bevalling echt sneller hangen.Een sportbh is op het eind wel lekker, maar ook de voedingsbh's geven goede steun. Ik heb zelf wel borstvoeding gegeven en mijn borsten zijn niet per se kleiner geworden, maar wel slapper. Minder vol in omvang, zeg maar, want ze hangen niet! Wel heb ik dezelfde cup gehouden als voor mijn zwangerschap. Volgens mij maakt het niet per se uit of je wel of geen BV hebt gegeven, omdat je borsten zich toch in de tussentijd aangepast hebben. Ga er dus maar wel vanuit dat ze veranderd zijn na je zwangerschap ;) 

Terug
Bovenaan