Verandering in afscheiding

Hallo allemaal,

Net als iedereen hier hoop ik dat het deze maand raak is (NOD zondag, 3e ronde, kindje 2).

Nu heb ik een vraagje: normaal heb ik altijd wel een beetje afscheiding. Het verandert naarmate de cyclus vordert maar er is altijd wel wat. Maar sinds ongeveer een week heb ik helemaal geen afscheiding meer. Totaal niets.

Ik heb altijd gehoord dat veel afscheiding juist een teken van zwangerschap is maar omdat dit zo anders is dan normaal dacht ik, zou het dan toch... Ja je gaat vanalles denken (en verzinnen) maar ik wilde vragen of iemand dit herkent? Kan me nl niet herinneren hoe het bij mijn dochtertje was. Groetjes!

Hoi Ilse,

Ik had afgelopen periode juist behoorlijk veel slijm gehad in de week voor mijn NOD. Ik wist ook niet wat ik daar van moest denken. Maar helaas kwamen die duivels. Er werd inderdaad gezegd dat dat een teken van zwangerschap kon zijn. In mijn geval was dat dus niet. Dat bewijs maar weer dat elk lichaam anders reageerd. Ik heb ook zondag mijn NOD. Nu heb ik een beetje afscheiding maar ook niet veel. Ik had maandag avond wel ineens behoorlijke steken in mijn liesstreek en gisteren een beetje meer in het midden van mijn buik. Maar nu is dat ook weer weg. Ik weet het ook niet. Bij mij veranderd er elke maand weer iets.

Hoi Debs, Ja ik denk dat als je je erop gaat focussen dat je dan ineens vanalles en nog wat voelt... (Want eerlijk gezegd in de periodes dat ik niet met zwangerschap bezig ben, voel ik amper wat terwijl ik toch ook eisprongen heb, ongi wordt etc) Nou ja, blijft wel spannend en ik duim voor ons allebei!

Hi Ilse,

Ik vroeg mij vanmorgen toevallig precies hetzelfde af. Heb normaal ook altijd wel wat, maar sinds 2 dagen is het bijna helemaal weg (vorige week daarentegen absoluut niet) en dat valt gewoon op. Sinds 3 dagen heb ik ook steekjes in m'n onderbuik/lies en vanmorgen was ik ineens kotsmisselijk, dus wie weet. Nog een weekje geduld en dan kan ik testen. Afgelopen maand was ik er continu mee bezig, omdat ik in augustus een mk heb gehad en zo graag wilde dat het meteen weer raak zou zijn. Probeer er nu minder mee bezig te zijn, al is dat vaak makkelijk gezegd dan gedaan he.......hahaha.

Hoop voor jou en Debs dat jullie zondag 2 streepjes hebben!! Succes met wachten

ha Dames ik wil jullie niet ontmoedigen maar ik had voor mijn nod ook helemaal niks en werd gewoon 4 dagen later ongesteld dan anders.
maar hoop voor jullie dat het wel raak is

Nou als je zo kort zwanger bent kun je nog niets zeggen over veel/weinig afscheiding. Dat komt echt pas later in de zwangerschap. Wat wel kan is dat je afscheiding geliger wordt. Dus van kleur verandert. Dat kan wel een positief teken zijn!
Ilse, ik had ook geen afscheiding voor mijn NOD maar wel lekker zwanger! Dussse..... het zegt niks hoor!

Terug
Bovenaan