Verandering van je haar

Lieve dames.
Ik ben nu 18 weken zwanger en alles gaat gelukkig heel goed ?.
Toch heb ik nog ergens hulp bij nodig.
Sinds enkele weken is mijn haar zo veranderd.
Van dik en sterk ineens naar droog, futloos en vol klitten.
Ik heb dit echt nog nooit meegemaakt zo erg.
Wat kan ik hieraan doen? Kom dit na de zwangerschap vanzelf goed?
Ik heb nu echt de neiging om het weer een stuk korter te knippen maar nog net iets te bang geweest voor spijt ?
Gisteren heeft mijn man mijn haar gekamd omdat ik er zelf echt geen energie voor had. Hij schrok er ook van hoe heftig alles in de knoop zat.
Vooral wanneer mijn haar nat word is het echt een probleem
 
Je haar kan idd behoorlijk veranderen tijdens je zwangerschap en in de maanden na de bevalling kun je veel haaruitval krijgen, hou daar ook rekening mee!!

Voor nu zou ik het misschien wat korter knippen ja, en overdag veel in een staart of knot zodat het niet zo in de knoop kan raken. En goed wassen met conditioner, daarna kun je het toch goed uitkammen?
Op de dagen dat je je haar niet wast, s avonds inspuiten met anti-klitt (ik zweer bij die van Gliss kur) en dan is het direct goed doorkambaar.

Of vraag je kapper om advies, zij heeft er meer zicht op!
 
Ik was mijn haar met conditioner. Ik heb al speciaal een wat duurdere gekocht van syoss.
Daarnaast gebruik ik een leave in van cantu.
En nog steeds is het echt een onkambaar vogelnest ?
 
Hee! Heel herkenbaar, ik had mooi lang haar (tot midden rug) maar in het begin van de zwangerschap was het precies zoals jij beschrijft, hele fles conditioner en dan was het 1 dagje pluisvrij maar de dag daarna alweer drama. Ik deed het daardoor alleen nog maar in een knot maar dat is juist slecht voor je haar. Dussss, ik heb nu ook zo'n 15 cm eraf geknipt. En ben er heel blij mee!! Het gezonde deel van mijn haar dat over is, is juist super dik en glanzend nu ☺️ ik vond het ook even balen maar liever wat korter en mooi haar dan zoveel klitten en gedoe!
 
Ik kreeg juist heel vol en mooi haar, maar het kan erg veranderen, ook blijvend. Maar bij mij is het na een paar maandjes haaruitval gewoon weer mijn gebruikelijke bos geworden. 
Helpt het om er een serum in te doen? Ik heb van mezelf dus fijn en pluizig haar, en ik doe er na het droogfohnen altijd een drupje serum van olie in. Of ik wrijf een likje wax warm tussen mijn handen en wrijf dat door de punten heen, wat ook weer wat glans en minder pluis geeft. Zo lijkt het toch nog wat. 
 
Terug
Bovenaan