verandert je relatie?

A

Anoniem

Guest

al vanaf het moment dat  ik zwanger ben (nu bijna 6 mnd) , stromen de g

oedbedoelde adviezen en waarschuwingen langzaam binnen… ‘Je zult je geliefde niet meer herkennen’, waarschuwt de een. ‘Hormonen zullen  je veranderen in een totaal ander mens’. ‘Seks kun je verder wel vergeten’, roept de ander...
Is dat waar en wat kan ik doen? Verandert mijn totale leven echt zo erg en zeker hoe het nu tussen mij en mijn partner gaat wil ik niet kwijt!!!! HELP

Mensen vinden het nou eenmaal erg leuk blijkbaar om zwangeren te overspoelen met stomme opmerkingen over wat allemaal wel/niet mag en wat er gaat veranderen.

Over 1 ding kan ik heeeeel duidelijk zijn, de zin in seks komt echt wel weer terug, wanneer is per vrouw verschillend maar aangezien ik zwanger ben van de 2de (en ik niet de enige ben) weet ik heel zeker dat dat wel goed komt.

Het is wel zo dat jullie allebei in het begin even zullen moeten wennen aan je nieuwe ouder rol en de taken opnieuw verdeelt zullen moeten worden. Het is aan jullie om straks weer een nieuwe balans te vinden en echt tijd voor jullie samen te vinden. Maar ook daar moet je vertrouwen in hebben, het loopt meestal vanzelf wel.

heb vertrouwen in jezelf en je partner en geniet van de toekomst die in het vooruitzicht ligt!

Hoi!

Tuurlijk verandert er wel het één en ander, maar wat en hoe precies zal van je relatie afhangen. Laat maar lopen, blijf praten en inderdaad tis een kwestie van een nieuwe balans zoeken. Maak je er maar niet te druk om.
Ik word  soms moe van die mensen die de behoefte hebben dit soort 'waarschuwingen' te geven. Blijkbaar zijn deze mensen zelf niet helemaal (lees: helemaal niet) tevreden met hoe het bij hen gaat. Ik krijg ook al opmerkingen. Ben zwanger van de tweede, eerste is dan 19 maanden: "nou, dan krijg je het wel druk hoor!" O? Is dat zo? Sommige mensen maken zich vooral druk, dan dat ze het daadwerkelijk druk hebben volgens mij. Wij gaan hier  vrij relaxed om met alles en dat merk je aan onze dochter, ze kan veel hebben en is erg flexibel. Nu zit daar ws ook wel een stukje geluk bij, maar het komt zoals het komt! Veel plezier ermee!

Liefs, Mimi

Je bent al 6 maanden zwanger en het gaat toch nog goed tussen jou en je partner? Lijkt mij dus geen reden om je zorgen om te maken, anders had je nu al wat gemerkt in je relatie.
Ik ben zelf nu zwanger van de 2e en de relatie tussen mij en mijn vriend is alleen maar beter geworden.

Hoi,

Wat een onzin, het is wat je er zelf van maakt! Ik heb bijvoorbeeld geen last gehad van mijn hormonen, nooit onredelijk geweest etc. Dit is door mijn man na de zwangerschap nog bevestigd. Nu weer, ik ben nu 14+5 weken  zwanger. (Echte) sex hebben we gehad tot een week of 36, toen werd het zo'n geklungel dat we er beiden niet meer van genoten. We werden tegen die tijd ook meer knuffelig dus dat is ervoor in de plaats gekomen. Nu is alles weer ok.

Je relatie verandert vooral na de geboorte vind ik. Niet in negatieve zin, maar je krijgt er een extra dimensie bij, je wordt ouders. Ik vind het erg mooi mijn man in de weer te zien met Eline. Heerlijk om ze allebei te zien genieten! Maar je moet wel meer moeite doen voor elkaar, er is minder tijd dat het spontaan gaat. Dingen plannen, oppas inhuren (als jij daar aan toe bent) en lekker samen weg. Eline is nu 7,5 maanden en we gaan vrijdag over een week voor het eerst samen  een nachje weg....mmmmm....daar verheugen we ons echt op!

Laat je niet gek maken. Ik vond al die praatjes niet kloppen. Leef je eigen leven en zwangerschap! Sommige vrouwen vinden de hormonen tijdens de zwangerschap ook wel een goed excuus geloof ik......

Ingeborg

Natuurlijk verandert je relatie: er komt iemand bij die zeker zo intens in je leven komt als je partner. Maar veranderen is niet per definitie verslechteren. En zo beroerd als het jou wordt voorgeschoteld heb ik het niet ervaren, hoor.

Ja, je bent meer vermoeid en je hebt minder tijd voor elkaar. Maar je raakt elkaar niet helemaal kwijt of zo. Alles wordt wat uitvergroot: zowel het samen genieten (van de kleine maar ook van elkaar!) kan intenser worden, maar het gekibbel of de onenigheden kunnen ook intenser worden.

De sex komt echt terug, al duurde dat bij mij wel tot na de borstvoeding.

En hoe het bij jullie wordt? Dat weet je pas als jullie kleintje er is. Daar kan niemand anders iets over zeggen.
Maar ik zou me vooral niet te druk maken. Je kunt het toch niet allemaal voorzien en plannen. Laat het maar lekker gebeuren.

greet

Bij elk stel heeft de zwangerschap een ander effect. Mensen kunnen daar absoluut geen oordeel over hebben. Bij mijn vriend en ik is onze relatie wel veranderdt maar alleen ten goede. We zijn hechter dan ooit te voren. Wat betreft de seks hebben we fases gehad. Tot maand 5 was het heftig, enorm passioneel, daarna nam het wat af omdat mijn vriend mijn buikje een beetje 'eng' vond, hij moest wennen aan het idee denk ik (toen begon je m'n buikje te zien). Maand 6 bijna geen seks en ineens met maand 7 was alle passie weer terug. Ik ben eind januari uitgerekend en moet zeggen dat er wel het één en ander veranderdt in een relatie als je zwanger bent maar per stel varieert het gewoon. In elk geval moet je niet teveel luisteren naar anderen!

Martica.

Terug
Bovenaan