verantwoord snoep!!!

Hallo allemaal,

ik heb een vreselijk druk zoontje en nu wil ik hem geen snoepgoed meer geven met suiker en kleurstoffen (kijken of hij dan misschien iets rustiger word) Maar nu wil ik graag tips welke snoepjes of wat voor lekkers  ik dan wel kan geven!

 
Rozijntjes, mini rijstewafels, sultana, mini ontbijtkoek, snoep van Zonnatura of andere merken waar minder suiker in zit (even de verpakkingen checken), biscuitje.

Groetjes, Cathy
 
Oh, ik herken het! Hier ook een vreselijk druk ventje in huis. Hij is bijna 3 en lijkt steeds drukker te worden...... Wij zijn nu twee weken bezig met het geven van zo min mogelijk suiker en kleurstoffen. Maar ja, deze maand is niet echt geschikt om hiermee te beginnen. Ik heb uit de natuurwinkel wel wat koekjes en snoepjes kunnen halen. Zo krijgt hij toch nog iets lekkers zo af en toe'.
Maar het is echt vermoeiend...... Succes!
 
Je zegt met minder suiker maar kijk wel uit met de suikervervangers!!!

je kan hem ook fruit geven of gedroogd fruit tutti frutti abrikozen... als je het gedroogde fruit met een deegroller uitrolt en met vormpjes uitsteekt lijkt het heel wat!
of rozijntjes.
succes
 
Wij hadden ook een heel druk en hyper jongetje tot een paar weken geleden. Ik heb zelf een voedingsallergie voor diverse dingen en mijn moeder merkte aan mijn zoontje wat er was.

Hij reageerd heeeel sterk op chocolade. We zijn daarmee gestopt en hebben een heel ander kind. Ik merkte het verschil bijna meteen. Misschien een idee om een tijd te proberen. Hier is het super nu zonder chocolade.

Oja, ik kan zelf niet tegen suiker. Daar zijn ze pas achter gekomen toen ik 6 was. Ik kende dus heel goed wat voor snoep er was, maar er is genoeg te krijgen. Je kunt terecht bij natuurvoedingswinkels of reformzaken.
Pas op met zoetstoffen, daar reageren de meeste kinderen hetzelfde op als op suiker.

Succes met uitzoeken!

Miriam, mama van Hugo (2,5)
 


wat dacht je gewoon van wat fruit en groente!!!!







Je kunt het ook leuk maken door er figuurtjes van te maken. Of maak zelf je eigen snoep/koekjes zodat je precies weet wat erin gaat. Er zijn genoeg sites te vinden die hiervoor ideeen en spullen hebben.
Of gewoon een bakje yoghurt met een vrolijk kleurtje, ook die kun je zelf maken. Doe er bijv stukjes biet doorheen ,krijg je mooi roze. Of rode kool, krijg je blauw paars. sinasappelsap maakt het weer oranje. En zo kun je nog wel even doorgaan.

Succes met maken en: Smakelijk!!

 
Terug
Bovenaan