verbeelding of niet??



hoi hoi allemaal

even een vraagje, ik ben nu 18 weken en 1 dag zwanger van mijn eerste kindje en ik heb het idee dat ik het gisteren wel eens gevoeld kan hebben!
mijn moeder had mij ook gevoeld toen ze een week of 17,18 zwanger was en zei tegen mij dat ik eens ontspannen op bed moest gaan liggen en beetje met mijn handen de buik moest bewegen.
dat heb ik gisteren gedaan, maar het duurde best lang en  had het eigenlijk ook niet verwacht, maar ineens een trillinkje!
het was kort, maar ik kreeg er kippevel van!
ik herken dit gevoel echt niet!
zou het kunnen dat ik nu al mijn kindje gevoeld heb?
wie kan mij antwoord geven, het zal wel per persoon verschillen maar ben zo nieuwschierig of het kan of dat ik het me maar verbeeld heb!

oh ja ik hoor van heel veel zwangere vrouwen dat ze met 20 weken een echo kregen, is dat gebruikelijk?
ik heb er namelijk nog niks van gehoord!
ze zouden dan gaan kijken of alles wel functioneerde?

ik hoor het wel!

liefs Sarah

 
Hoi Sarah,

Meestal bij een eerste kindje voel je het rond de 20 weken,dus je kan het best wel gevoeld hebben.
Ben zelf in verwachting van mijn derde en 15 weken,en voel het ook al.
Soort kleine plopjes ofzo,is niet echt te omschrijven.

Echo met 20 weken wordt als er geen aanleiding toe is niet zomaar gedaan.
Meestal moet je deze zelf betalen en noemt men dit een pretecho.
Je krijgt meestal een termijnecho rond de 11 weken en daarna niet meer.
Maar dit kan natuurlijk per vk praktijk verschillen.
Hopelijk heb je wat aan mijn antwoorden.

Groetjes Karin
 
Hoi,
Het kan makkelijk hoor dat je je kindje gevoeld hebt. Nu zijn het nog lichte schopjes, maar als je weer wat verder bent worden de schopjes veel krachtiger. Bij mij was het soms zo erg dat mijn buik wel een golslagbad leek. Dan zag je haar echt draaien. Veel vrouwen laten bij 20 weken een pretecho maken. Dat duurt ongeveer 20 minuten en dan kijken ze ook of alles goed is en je kunt dan ook vragen wat het wordt als je dat wilt weten natuurlijk. Ze kunnen dit op video zetten en tegenwoordig ook op dvd geloof ik. Wij hebben er toen ook nog een rits foto's bij gekregen.
Veel succes!!!
Groetjes Daantje (mama van Michelle 7 mnd)
 
Terug
Bovenaan