Verblijfskatheter

Hi dames,

Na mijn bevalling van afgelopen donderdag lukte het mij niet om zelfstandig te plassen en ben ik vrijdag met een katheter naar huis gestuurd. Komende vrijdag wordt deze katheter verwijderd, maar ik merk dat ik er, emotioneel gezien, echt onder gebukt ga. Als het mij vrijdag niet lukt om te plassen moet ik mezelf leren katheteriseren, hier zie ik dus nog meer tegenop. Ik merk dat ik hier weinig informatie over kan terugvinden en dat ik er eigenlijk met niemand over kan praten, ik voel me dus ook nog super eenzaam. Is er hier iemand die dit ook aan de hand heeft (gehad)? Is het allemaal goed gekomen? Heeft er iemand tips voor mij?

Ach wat vervelend zeg!

Ik heb er geen ervaring mee hoe jij het omschrijft. Maar ik begrijp heel goed hoe je je moet voelen, ik had na mijn keizersnede ook een paar dagen een katheter en voelde me er ook heel vervelend onder. Het deed ook echt wat met me.. Gelukkig kon ik na 2 a 3 dagen weer zelf plassen.

Veel sterkte en hopelijk komt het allemaal goed vrijdag! Die eerste dagen na de geboorte zijn sowieso al erg emotioneel en het aan bed gekluisterd zitten door die katheter doet je waarschijnlijk ook geen goed. Ik werd er emotioneel ook echt gek van om zo'n 6 a 7 dagen in bed te MOETEN blijven na de keizersnede, ik werd dol van het staren naar de baby en het plafond.. sterkte!

Misschien kun je een bekkenbodemfysio bellen zodat ze wat tips kan geven? Hopelijk krijg je daar mentaal wat rust van en is de druk iets minder. Wees eerlijk en houd niks achter, dan kan ze je het best helpen.

Ik ben er geweest na mijn bevalling omdat ik een kramp bleef houden. Tot haar grote verbazing vertelde ik ook nog geen seks gehad te hebben na 5 weken, mede door de kramp en angst. Na 2 bezoekjes was ik van mijn klachten af en ging ik naar huis met een advies voor hoe we seks weer konden oppakken. Vet ongemakkelijk vond ik het. Maar die eerste vrijpartij na bevalling vond ik heerlijk. Met dank aan haar tips!