Verboden eten in Fuertaventura

Hoi allemaal,

Ik ga volgende week voor twee weken op vakantie naar Fuertaventura. Ik ben net zwanger en ik vroeg me af of iemand weet wat je daar niet mag eten?

Misschien is er al eens iemand daar geweest of zo toen ze zwanger waren?

Heitje

Op de site van het voedingscentrum lees je veel over eten wat je wel en niet mag....anders toch even de vk bellen want de een zegt je mag dit wel...en de ander zegt je mag dit niet........dus ik zou voor de zekerheid gaan en vk bellen....

Fijne vakantie evengoed meid.

Gea

Een heerlijk eiland, waar je hetzelfde niet mag als hier bij ons.

Ik zou letten op:

1. softijs bij iets mindere tentjes, liever verpakt ijs
2. al het rode vlees wat misschien niet gaar genoeg is in de restaurants.
3. de zon, in combi met de wind daar erg verraderlijk, ook bij bewolking!! Neem een sunblock voor je gezicht mee mocht je zwangerschapsmasker hebben of daar opeens krijgen.
4. vraag aan het kamermeisje of ze niet met kakkerlak en muggenspray in de weer wil omdat je embarazada bent (zwanger). Ze hebben daar heel grof gif tegen en dat wil je niet inademen, dan maar die kakkerlak. Beetje haarlak erop, wcpapiertje pakken en doorspoelen die krengen.

En verder lekker genieten.

Martine

Hoi !

Wij zijn er vorig jaar geweest en hebben het er reuze naar ons zin gehad. Dit jaar zijn we (ik 16 weken zwanger) naar Tenerife geweest en was ook super !

Gelukkig zijn de Canarische Eilanden relatief veilige "eet"landen, zolang je je ook inderdaad houdt aan wat hierboven al is gezegd. Dezelfde dingen die je hier niet mag, daar dus ook niet. Let er op dat je vlees altijd goed doorbakken is, evenals vis, ook zalm!

Welke plaats ga je naar toe? Wij zaten in Corralejo en daar zit in het centrum een super pizzeria.... een echte Italiaan (naam weet ik even niet meer, was een aparte naam), waar we de heerlijkste pizza's hebben gegeten (even geen tiramisu nemen !). Ga ook eens naar dé bekende zandduinen, met de enorme stranden bij de Riu hotels, huurauto pakken en je hebt het geweldig naar je zin denk ik !!

Heel veel plezier !

groetjes Marasje

Hoi Marasje,

Wat grappig, wij gaan ook naar Corralejo!

We hebben er heel veel zin in. Mijn ouders weten nog niet dat ik zwanger ben van ons derde kindje en ze gaan mee op vakantie. Dus ik denk dat we het ze maar even gaan vertellen voordat we weggaan. Dat is des te makkelijker met oog op het eten enzo!

We gaan zeker naar die Pizzeria zoeken! Bedankt voor de tip!

Veel succes met je zwangerschap,
Heitje

hoi heitje

wij gaan eind juni er ook heen ben er nooit geweest dus vroeg me het ook af van het eten maar heb het inmiddels gelezen.
een hele gezellige vakantie alvast

groetjes marieke

Hallo hallo

Wat je in het buitenland echt nooit moet eten als je zwanger bent is
SCHEPIJS. Zeer gevaarlijk. Dus zwangeren, echt alleen verpakt ijs eten.
Kunnen nml zeer veel bacterien inzitten als ze het niet precies volgens het boekje maken.

groetjes doortje

Terug
Bovenaan