Verboden voedsel

Misschien een rare vraag maar zijn er bepaalde soorten groente, vlees, vruchten, lekkere hapjes die je absoluut NIET mag eten als je zwanger bent?
Kijk de dingen als rauw vlees en rare kazen weet ik wel maar ik vroeg me af of er misschien dingen zijn die je ABSOLUUT NIET mag eten als je zwanger bent, die je normaal wel zou eten. Of misschien iets wat je niet meer mag drinken?
Dit is mijn eerste zwangerschap dus alles is nog nieuw :D Ik weet van sommige dingen eigenlijk niet of ik het wel mag hebben. Ik ben bijvoorbeeld helemaal gek op zalm. Mag ik dat nog wel eten? En gerookte zalm of zalmslaatje? Hihihi hoezo onzeker...
 
Hoi Majohen,

Je kunt het terug vinden op deze site, maar je kunt ook dit linkje even kopiëren en in de webbalk plakken: http://zwanger.jongegezinnen.nl/Deskundigen/Voedingsdeskundige.htm
Heb het vandaag net zitten lezen, omdat het in de zwangerkalender in week 8 wordt genoemd.
Succes!
 
gebakken zalm mag je en gerookte zalm ook,
Ik ben een echte vis mens en heb dit dus aan mijn verloskundige gevaargd, gisteren heb ik zelfs gekookte mosselen op, dit mag ook alleen liever zonder witte wijn gemaakt dus wel met een bolion

als je het echt niet vertrouwd bel dan even je verloskundige doe ik ook
 
ha,

En toch mag vacuumverpakte gerookte zalm weer wel mits je het eerst 24 uur in de vriezer legt. De listeria bacterie is nl een van de weinig die dood gaan bij bevriezing. Dit gaf mijn vk pas aan.

succes
 
Bedankt voor de tips en de link. Het is nu helemaal duidelijk :D Ik kan weer eten zonder dat ik me overal bij afvraag of ik het eigenlijk wel mag hebben :D
 
Allereest proficiat met je zwangerschap!

Ik weet niet of het in de 'link' stond, namelijk niet gekeken.
Maar cafeiene schijnt ook niet goed te zijn!
Ik drink nu dus cafeiene vrije koffie, en cola.
Het mag wel,maar dan matige met max z'n 3 kopjes/glazen per dag.
Teveel Cafeiene zou een miskraam kunnen 'vergroten' en dat is toch iets wat we allemaal NIET willen.

Suc6!
Liefs,
Marieke
 
Terug
Bovenaan