Verborgen Reflux baby 3,5 week oud

<p>Hallo,</p><p>Mijn dochter van 3,5 week oud heeft verborgen Reflux. Morgen laat ik een lactatiekundige komen voor tips en als het niet meer gaat kunnen we van de huisarts maagzuurremmers krijgen. Dit is dan natuurlijk alleen voor de pijn.</p><p>Ze huilt veel van de pijn en het engste vind ik dat ze er soms bijna in stikt. Hebben jullie nog tips? Of moet iemand die met ervaring medicijnen heeft gekregen, zodat de reflux overgaat?</p><p>Ik vind het vreselijk om te zien dat mijn kind pijn heeft, maar nog erger is dat ik bang ben dat ze stikt.</p>
 
Wij hebben telefonisch contact gehad met de kinderarts over de reflux klachten van ons zoontje. Medicijnen maken de maaginhoud minder zuur en zullen dus voor minder irritatie door de reflux zorgen. Het zorgt er niet voor dat de reflux overgaat. Het zuur heeft ook een beschermende functie, met maagzuurremmers loopt je kindje dus wel een grotere kans om ziek te worden
 
Hier hielp ranitidine wel wat maar zoals al gezegd blijft de melk wel terug komen is alleen minder irriterend
hoofdeinde bedje omhoog hielp ook iets en ik begon toen flesvoeding te gebruiken met jbm erin maar je kan ook afgekolfde melk verdikt geven. Ik merkte dat het in de namiddag erger werd, de ochtenden vielen hier wel mee. Ze hebben ook speciale kussen geloof ik en misschien helpt het wat als je kindje op de zij slaapt. Sterkte!
 
Onze zoon heeft ook verborgen reflux en wij zijn toen hij 6 weken was gestart met Nexium. Hij sliep namelijk niet overdag. Dat helpt goed voor de pijn, maar niet voor het terugkomen van voeding. Al spuugt hij het nu gewoon uit, nu het hem geen zeer meer doet. Dus kokhalzen enzo doet hij gelukkig niet meer.
Goed dat je een lactatiekundige laat komen! Zij heeft vast veel goede adviezen waardoor het omhoogkomen van de voeding minder wordt! 
 
Terug
Bovenaan