<p>Hoi!</p><p>Mijn zoontje van 7 weken heeft last van reflux. Soms zie je het (spugen), maar heel vaak ook niet (we horen dan een soort oprisping komen en daarna verslikt hij zich en moet hij heel hard huilen). Dit gaat nu al een tijdje zo, hij wordt er zelf telkens wakker van en slaapt hierdoor dus korter dan hij zou kunnen/willen s nachts (wij gaan dan ons bed uit en hij slaapt dan verder op één van ons, daarna kunnen we hem wegleggen) en overdag lukt het slapen in zijn bedje helemaal niet en slaapt hij bij mij. Ik vermoed dat dit laatste ook (deels in ieder geval) met de reflux te maken heeft, s nachts is hij zo moe dat het slapen in bed gewoon wel gaat (al is het naar bed brengen wel een onderneming), maar overdag is hij sneller overstuur.</p><p>Hebben dit aangekaart bij zowel HA als consultatiebureau. De HA wijst naar het cb voor verdere afhandeling qua medicatie en zo, maar het cb wil hem geen medicatie geven. Dit omdat het een over het algemeen rustige en tevreden baby is, behalve dus met slapen en als hij oprispingen heeft!! Ze gaven aan dat we de voeding moeten indikken met johannesbroodpitmeel. Dit hebben we braaf gedaan, al stonden we er een beetje sceptisch tegenover ivm verstoppingskans & ons zoontje dat al weinig poept. Maar inderdaad dus, totale verstopping nu en nu is het ook huilen omdat poepen niet lukt. Maar nog steeds willen ze geen medicatie geven. Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt en wat kunnen we doen? Want ik bedoel, ja oké het is een vrij tevreden baby (gelukkig!), maar wij zien hem toch s nachts wakker worden, helemaal overstuur, en niet meer in slaap kunnen komen door het zuur? En overdag idem dito? Of geven ze alleen medicatie als je baby écht héél onrustig is? Je hoort altijd over baby’s en slaap associaties en misschien is dit heel dom, maar ik wil wel voorkomen dat mijn baby slapen in bed met zure oprispingen gaat associëren. Dan zou ik zelf ook nooit meer in bed willen slapen.</p>