Verborgen reflux en voeding

<p>Hallo,</p><p>Ons zoontje heeft verborgen reflux en krijgt sinds 1,5 week omeprazole in de ochtend en avond voor de voeding.</p><p>Ik weet dat het even kan duren voor je hiervan de effecten merkt, heeft iemand hier ervaring mee?</p><p>Sinds donderdag geven we daarnaast gaviscon na elke voeding, omdat hij zichtbaar veel last had van het maagzuur. Dit helpt gelukkig wat, hij is wat rustiger en kan beter toegeven aan zijn slaap (vrij onrustige/wakkere baby van zichzelf). </p><p>Richting elke nieuwe voeding (ongeveer een uur van tevoren) is hij onrustig, last van slikken en hikken etc. Ik weet dat de omeprazole tot 2 weken tijd nodig heeft om zijn werk te doen.</p><p>Ben benieuwd naar de ervaringen van andere. Ter info: ons zoontje is bijna 3 maanden en krijgt pepti als voeding ivm vermoeden koemelkallergie. Ik betwijfel of hij echt een allergie heeft, want op er pepti doet hij het hetzelfde als op de hypoallergene voeding. We overwegen terug over te stappen naar de hypoallergene voeding. Iemand daar ervaring mee?</p><p>Ik hoor het graag! :)</p>

Hier een dochter van 7 maanden die extreme refluxziekte heeft. We kwamen hier pas achter toen ze 5 maanden was, en we eindelijk naar de kinderarts doorgestuurd werden. We hebben enorm getobt. Hij zag direct wat er aan de hand was.
We geven nu Nestle NAN AR voeding (paarse pot), uit Belgie. Ik woon in Zeeland en hier wordt deze voeding vaak voorgeschreven, in andere delen van het land niet. Google maar eens. De voeding wordt helaas niet vergoed maar het is echt onze redding geweest. Onze dochter spoog zóveel en vaak met bloed erbij, ze viel erg af, had continue honger en dronk op den duur elk uur 30cc, wekenlang.. meer ging er niet in en ze spoog alles weer uit. Het was enorm slopend. We konden niet meer, ook s nachts wilde ze elk uur drinken en spuugde ze minstens 4x per nacht dr hele bed onder. 
Medicijnen hebben we nooit gekregen. De kinderarts wilde het eerst proberen zonder medicijnen en dat gaat gelukkig goed. Deze voeding maakt voor ons echt HET verschil. Het is op basis van aardappelzetmeel en dat is erg goed voor de darmen en veel beter dan broodpitmeel.
De kinderarts zei ook dat veel kinderen die de medicijnen krijgen op latere leeftijd vaak klachten krijgen zoals de ziekte van Crone, de medicijnen doen veel met het darmflora. Dat komt nu een beetje aan het licht.
Misschien kun je het bespreekbaar maken met jullie arts? Wij zijn hier dolgelukkig mee en ze heeft nooit meer gespuugd. Ook voeden we haar op dr zij, op aanraden van de kinderarts. Zo kan ze kiezen tussen slikken of lucht happen (net als bij borstvoedingskindjes) en ze drinkt nu veel rustiger.
Sterkte!! Hopelijk heb je er wat aan.

O en het klopt wel dat je nieuwe voeding echt minstens 2 weken de tijd moet geven om het lichaam eraan te laten wennen.. dat merkte ik hier ook. Dacht dat het onzin was, maar na een week of 3 zag ik pas echt structureel verschil!

Mijn zoontje van 2 had ook extreme reflux. Na de geboorte in het ziekenhuis teveel afgevallen. Toen overgegaan op AR. Na 2 weken geen verbetering. Naar de huisarts maar geen koemelkallergie. Dus extra Johannesbroodpitmeel toegevoegd. Hij had wel de maximale dosering nodig maar hij hield het wel binnen en groeide goed 

Hier ook een reflux baby aan de nexium en Johannes broodpitmeel. Wij hebben ook de maximale dosering Johannes broodpitmeel nodig om maar iets binnen te houden. 
Wij hebben ook pepti en neocate geprobeerd, maar dit maakte geen verschil. Alleen nexium, forlax (voor ontlasting) en Johannes broodpitmeel die combinatie kon haar helpen. Nu met vast voedsel gaat de ontlasting ook beter dus hebben we nauwelijks forlax nodig.  
Verder bedje omhoog, omhoog na voeding etc. Onze meid is ook heel onrustig er door. Enige manier van een goede slaap is inbakeren. 

Ik geef omeprazol aan me dochter van 9 weken.zij krijgt dit nu 2 weken 1x per dag en ik merkte gelijk verschil. Geen zuur meer en eindelijk een rustige baby ipv krijsen.

Terug
Bovenaan