Verborgen reflux? Ervaring en tips?

mijn zoontje van bijna 10 weken is erg in de weer en dan vooral de laatste twee weken lijkt het alleen maar erger te worden...

hij drinkt zijn flesjes opzich goed maar moet vaak huilen tijdens het drinken van zijn fles en moet soms zelfs spugen (en dan gutst het eruit met een enorme golf) ik laat hem met regelmaat tijdens zijn flesje boeren en altijd komt daar dan een golf spuug bij uit, na zijn voeding en dan met name die van 1900 uur is hij vaak ontroostbaar en wil het lieft alleen maar recht op tegen me aan en overstrekt Zich enorm. Wat me ook opvalt is dat hij veel kwijlt en vaak zuur uit zijn mondje ruikt. Hij spuugd soms nog na drie uur na zijn voeding en steekt vaak zijn tong naar buiten en het lijkt vaak dat hij met slikken pijn heeft... Zo kan ik eigenlijk nog wel even door gaan en door verhalen van het kindje van mijn schoonzus denk ik aan verborgen reflux... Wat denken jullie? Of hebben jullie hier ervaring mee en zo ja hebben jullie tips voor me om er vanaf te komen/ verminderen zodat het weer wat prettiger wordt voor mijn lieve kleine mannetje...
 
Ik herken het helemaal. Ons dochtertje van nu 3 maanden had precies hetzelfde en inderdaad bleek reflux te zijn. Ze overstrekte zich en bij iedere voeding was het brullen. In de avond van 19 tot 22 uur ontroostbaar. We zijn toen naar de huisarts en kinderarts geweest, hebben ranitidine (zantac) gekregen en hadden binnen een week een heel ander kindje.. Niet meer overstrekken, onrustig, huilen etc.

achteraf bleek ze gewoon enorm veel last van haar slokdarm te hebben gehad, ik zou echt even naar de dokter gaan.

Groetjes

Nancy
 
Bedankt voor je reactie fijn om te lezen dat het op te lossen is... Moeten ze dit dan blijven gebruiken of is het tijdelijk?

We zijn nu al een kleine week op aanraden van het cb nutrilon ar aan het gebruiken in combi met standaard 1 maar dit valt hem ook helemaal niet lekker en het lijkt ook niet echt te werken hij is vaak ontroostbaar en je kunt gewoon zien dat hij pijn heeft terwijl het eerst zo'n makkelijk en tevreden mannetje was :(

morgen ga ik de huisarts bellen hopelijk krijgt hij het ook voorgeschreven en krijgen we onze kleine vrolijke Jaxx weer terug...
 
Mila kom die nutrilon ar ook niet verdragen, we hebben ook een tijdje johannesbroodpitmeel georobeerd, maar dat viel ook niet goed.. Toen hebben we nexium gekregen, dat werkte ongeveer 1,5 tot 2 weken en toen was het weer allemaal huilen. De kinderarts heeft toen die ranitidine voorgeschreven en werkt echt super goed, een heel ander kind. We hebben ook even moeten zoeken maar wat voor haar het beste was, maar ze is nu zo tevreden en drinkt weer goed..

Ik weet hoe het is, je bent zo machteloos en je ziet je kleintje pijn hebben, de huisarts kan het gewoon voorschrijven. Ik hoop dat het bij jou kindje net zo goed werkt als bij Mila.

We hebben afgelooen week 1 dag geprobeerd om af te bouwen met het medicijn, maar ze viel meteen terug. De arts zei ons dat als ze straks vaste voeding krijgt de reflux veel minder zal worden en we snel af kunnen bouwen.

Heel veel succes!
 

Ik herken het verhaal, mijn zoontje heeft dit ook gehad. Urenlang moest ik s avonds met hem rechtop lopen, dat was het enige wat hielp om hem stil te krijgen. Ik ben op een gegeven moment naar de huisarts gegaan, deze heeft mij doorgestuurd naar de kinderarts, en heb toen ranitidine gekregen. Dit hielp goed, na ongeveer 7 maand kon ik dit afbouwen. Bij sommigen hielp de johannesbroodpitmeel wel goed. Maar dit heb ik niet gebruikt ivm borstvoeding. Hopelijk worden jullie snel geholpen!
 
Nou ben vanmiddag bij de huisarts geweest rn ik heb ranitadine voorgeschreven gekregen voor de kleine man! :)

nou zei ze dat ik wel gewoon de voeding zoals ik nu doe 3 schepjes standaard 1 en 2 schepjes ar nutrilon moet blijven gebruiken hebben jullie dit ook gedaan?

Ben erg blij dat ik wat heb gekregen snel ermee beginnen en hopen dat ik mijn kleine tevreden mannetje weer terug krijg!
 
Wij hebben ook te maken gehad met verborgen reflux. Er worden vele tips gegeven: matras bij het hoofdeind verhogen, na het voeden een half uur kind rechtop houden, tussendoor laten boeren (regelmatig) en ga zo maar door.

Onze kinderarts zei dat het een gezond kind was en dat er medisch gezien (op reflux na) niets aan de hand was. We kregen maagzuurremmers (welke weet ik al niet meer). Maar ik was niet gerustgesteld. Ons kereltje liet heel veel spanning zien, kinderarts bestempelde dat als een pittig mannetje met karakter. Ik moet nog regelmatig denken aan zijn woorden: "Dat is er één die met 11 maanden loopt".

Ondanks de medicatie was ons kereltje nog steeds erg onrustig. Vanaf 12 weken begonnen met inbakeren, zodat hij ook overdag goed zou slapen. De nachten gingen goed, maar wat wil je met 2 keer een half uur slapen op een dag. Ik heb hem veel gedragen. Draagdoek/zak wilde hij helaas niet. Dit vinden veel kinderen erg prettig, vooral ook omdat ze rechtop 'hangen'. Maar ons kereltje vond het juist prettig om regelmatig te veranderen van houding.

We zijn uiteindelijk naar een osteopaat geweest. Wat een verademing en dat had ik veel eerder moeten doen achteraf, maar dat is altijd achteraf. Na 2 bezoeken hadden we een ander kind in huis. Mijn vraagtekens die ik had bij de kinderarts werden beantwoord en er viel een last van mijn schouders af. Daarnaast kreeg ik (h)erkenning, zo fijn!!!!! We hebben een moeilijke start gehad, maar wat ben ik blij dat we er waren voor ons kereltje! Ondanks zijn weinige slapen overdag en ik daardoor nauwelijks aan mijn eigen herstel toekwam, hebben wij hem verzorgd! We hebben hem laten merken dat we er voor hem zijn. Dat geeft mij nog steeds een heel goed gevoel.

Als het ten koste gaat van een ouder, wordt het een ander verhaal. Achteraf gezien was het een hele zware tijd, maar ik ben blij en dankbaar dat we het zelf aankonden. Hiermee is naar mijn idee een basis gelegd.

Inbakeren hielp bij ons voor het 'verplicht' ontspannen. Ook johannesbroodpitmeel toevoegen hielp. De flessen (geen idee of er borstvoeding gegeven wordt?) Ik kolfde volledig af en de flessen van Dr. Brown gingen het best. Maar deze vonden we niet prettig vasthouden. Uiteindelijk difrax fles gebruikt met speen van Dr. Brown. De fase 1 of 0 heeft een heel klein gaatje, moeten ze heel hard aan zuigen wil daar iets uitkomen. Daardoor duurt het voeden langer, spugen werd er echt minder door i.c.m. johannesbroodpitmeel.

Succes met de zoek/puzzeltocht!!! Hopelijk kan je hier ervaringen/tips gebruiken ;-) En vergeet tussendoor ook niet te genieten van de bijzondere momenten!!!!
 
Terug
Bovenaan