Verborgen reflux ervaringen.

https://www.newpharma.nl/nestle-nan/689445/nestle-nan-a-r-melk-0-12-maanden-pot-800g.html?ef_id=CjwKCAjwjqT5BRAPEiwAJlBuBXlc2-CuluOBWH2CAGEOq0nheQ_DP-2eSdnWCQURFof0Xwm1UDvxUBoCOHMQAvD_BwE:G:s&s_kwcid=AL!470!3!395337376025!!!g!829837612537!&s_kwcid=AL!8749!3!395337376025!!!g!829837612537!&cid=paidsearch&gclid=CjwKCAjwjqT5BRAPEiwAJlBuBXlc2-CuluOBWH2CAGEOq0nheQ_DP-2eSdnWCQURFof0Xwm1UDvxUBoCOHMQAvD_BwE
 
Ho, dat ging wat te snel..
Maar mijn dochter (ondertussen 12 maanden) had/heeft zeer zware refluxziekte. We kwamen hier pas achter toen ze 5.5 maand oud was. Ze spoog heeeeel veel, spoog bloed mee (slokdarm kapot), had veel pijn, ze viel af (800 gram in 1 maand tijd) en was écht ziek. Ze dronk wekenlang ELK UUR, max 40cc. We zaten in een cirkel waar we niet meer uit kwamen. Ze dronk ook in de nacht bijna elk uur en spoog soms 6x per nacht dr bedje onder. We sliepen amper en waren echt compleet gesloopt. Ik ben nog nooit zo moe geweest.
Pas na herhaaldelijk aandringen bij het CB, de huisarts én de HAP kregen we een doorverwijzing naar de kinderarts. De kinderarts zag ons, en zag onze dochter en wist direct wat er scheelde. We kregen speciale voeding (zie de link hierboven) Nesle NAN AR. Vanaf die dag dronk mn dochter weer volledige flessen en ze heeft NOOIT meer gespuugd. Ik had nooit gedacht dat een andere voeding zóveel verschil kon maken. De voeding is op basis van aardappelzetmeel ipv broodpitmeel en blijkbaar doet dat heel veel voor kindjes met reflux. 
De voeding is echt onze life-saver geweest. T wordt helaas niet vergoed via de verzekering en is best duur, maar t is me elke cent waard. De voeding komt uit België. Wij wonen in Zeeland en daardoor is de voeding hier vrij bekend en in de rest van het land niet, maar ik kan het je voor 10000% aanraden.
Vermoed je reflux of weet je het zeker? Zelf niet teveel knoeien of proberen hoor, laat je adviseren door een kinderarts. Die hebben er echt verstand van en kunnen je helpen, zoveel beter dan het CB of de dokter!
 
Hoi.
Bedankt voor je antwoord! Ja ik weet 100 procent zeker dat het om verborgen reflux gaat. Ervaring vanuit mijn oudste zoon.
Hebben al medicatie maar werkt onvoldoende. 
Ik heb nu novalac AR digest besteld gezien een kennis van mij daae goede resultaten mee had , ik dacht misxhien iemand hier met ervaring. 
Maar ik houd de NAN in mijn hoofd! 
 
Hopelijk helpt de Novolac voldoende, ik ken de voeding niet maar  misschien is het wel soortgelijk aan de NAN. 
Hier jbpm geprobeerd, hielp niks. Medicatie nooit gehad. En uiteindelijk is de voeding zoveel beter en 'natuurlijker' dan medicatie. Ben blij dat wij geen medicatie nodig hadden, de voeding alleen hielp voldoende en de kinderarts was zeer huivering in het geven van medicatie omdat het nog onvoldoende bekend is wat het op de lange termijn met de darmen van je kindje doen. Recent onderzoek wees uit dat kinderen die lange tijd medicijnen gehad hebben tegen reflux later grotere kans hebben op o.a. de ziekte van Chrome. Ik heb er laatst een heel aartikel over gelezen, erg interessant.
Hopelijk kun je ook stoppen met de medcatie en doet de voeding wonderen voor je kindje!
 
Liever zou ik idd ook geen medicatie geven. De oudste heedt het ook gehad Maar die was er wel goed mee. De oudste had ook een koemelk allergie. Die had speciale medische voeding dus kon ik niks anders qua voeding proberen. 
De jongste nu ook verdenking van koemelk allergie maar is niet zeker gezien de situatie er niet mee verbeterd is. Daarom nu een andere proberen, zou fijn zijn als tie dan zo'nder medicatie kan. 
 
Terug
Bovenaan