Verborgen reflux, hoe herken je dat?

Onze vent begint wat onrustiger te worden. Vanacht heeft hij tussen de voedingen door maar 2xeen uurtje geslapen (en alleen omdat ie in papa's armen lag viel
Ie in slaap)
Maar ik merkte dus dat hij in z'n bedje vaak ligt te slikken. Alsof er wat omhoog uit z'n maag komt, hij was heel de nacht met tussenpozen aan het krijsen.
Echt uit het niets opeens een gil. Nu na z'n laatste fles doet hij dit weer.
Ook steekt hij vaak z'n tong naar buiten en is deze eigenlijk altijd wit.
En als hij de fles in z'n mond heeft doet hij soms heel wild schudden alsof hij niet meer wil en drinkt daarna weer verder. Dit zijn de dingen die mij opvallen. Heeft iemand een idee of dit iets betekend of dat gewoon niets is. Hij spuugt trouwens nooit.

Jaaaa dit klinkt echt als verborgen reflux dit deed onze jongenste ook (nu inmiddels 1 jaar)
Wat je zou kunnen doen is voeding indikken met johannesbroodpitmeel daarbij het matras vanuit het hoofdeinde schuin zetten.
Kijk maar eens wat dat doet vaak is het al genoeg, naar de ha kan nooit geen kwaad natuurlijk maar dit klinkt echt als verborgen reflux.
Waarschijnlijk zul je zien wanneer je bovenstaande al gelijk gaat doen dat je morgen al resultaat hebt.
Johannesbroodpitmeel is verkrijgbaar bij kruidvat, etos en hier ook bij jumbo en AH.
Sterkte met je mannetje.

door die witte tong en het moeilijke drinken denk ik ook aan spruw. Ik zou even met je ha overleggen want het kan ook verborgen reflux zijn. Het klinkt wel erg zielig!! Succes ermee meid! Het is moeilijk als ze huilen omdat ze pijn hebben!!

Liefs ciomama

ehm klinkt te herkenbaar
en dan bij jonna
word hier niet blij van de reacties

ze drinkt heel goed en bijna geen krampjes, maar wel veel tong uitsteken en wild de fles of speen willen pakken, en dacht dat onrustig zijn en niet alleen willen liggen normaal was.Kleine babies willen toch alijtd het liefst bij je zijn denk ik dan.
soms spuugt ze een mondje melk en dan twijfel ik wel weer
Maar hebben alle babies niet een heel kein beetje last van terugkomende voeding?

witte tong heeft ze niet echt, klein beetje aanslag is vrij normaal ivm alle witte voeding, echt een laagje is vaak spruw en idd niet fijn. Jonna heeft dit gelukkgi niet.

mara had reflux, overstrekken, krijsen tijdens de fles en tijdens de vele vele krampen, helft vd fles ging er weer uit of naast. niet spugen maar overlopen
soms spugen als ze lag. superduidelijk maar cb e ha vonden het geen refkux, kinderarts wel. toen waren we 5 lange maanden verder al.
Maar ook hier niemand die mij vroeg of ze een huilbabie was, dit weten we pas sinds november2011 en ze is van juni 2010!

speciaalvoeding van kruidvat of nutrilon is makkelijker dan johannusbroodpitmeel toevoegen

gr sabine

Terug
Bovenaan