Verborgen reflux maar diarree bij jbpm

Wie kan mij helpen.

Mijn zoontje is inmiddels bijna 11 weken en heeft helaas last van een verborgen reflux.
Toen we hier achter zijn gekomen zijn we gestart met het gebruiken van johannesbrood pitmeel en dit hielp gelijk heel erg goed en we hadden helemaal geen last meer.
Gelijk na het gebruik hiervan kreeg hij hele erge diarree. ( het lijkt wel water wat er uit komt)
De dokter adviseerde mij even te wachten en het aan te kijken. Ik ben nu zelf gestopt met het jbpm en de diarree is verdwenen maar de reflux is terug.

Het lijkt wel alsof ik moet kiezen tussen 2 kwaden. Of diarree of de reflux.

Heeft iemand hier ervaring mee of tips misschien?

Hi.
Jeetje heftig en het is allebei zo zielig!!
Ik heb er geen ervaring mee maar als ik jou was zou ik gaan bellen met he cb. Misschien hebben zij een top en anders vragen of zij een goede diëtiste weten voor zulke kleine babytjes. Een vriendin heeft om een andere reden een hele goede diëtiste gevonden en dit sloeg snel aan!
Sterkte!!

Mijn zoon kreeg ook erge diaree ervan, maar ik ben het blijven gebruiken. Diaree werd wel uiteindelijk minder. Ik moest ook een keus maken diaree of refluxklachten. Was heel lastig. Hij is inmiddels 6 maanden en ik gebruikt het al 1,5 niet meer en hij heeft nergens last van.

Mijn zoon kreeg ook erge diaree ervan, maar ik ben het blijven gebruiken. Diaree werd wel uiteindelijk minder. Ik moest ook een keus maken diaree of refluxklachten. Was heel lastig. Hij is inmiddels 6 maanden en ik gebruikt het al 1,5 maand niet meer en hij heeft nergens last van.

Mijn dochter had precies hetzelfde. Ik ben minder jbpm gaan gebruiken (1 en 1/4 schepje ipv 2) dit heeft heel goed geholpen! Ze krijgt nu een hogere dosis voeding (120) en ik hou de hoeveelheid jbpm hetzelfde. Bij mij heeft minderen van jbpm heel erg geholpen, ik hoop bij jou ook!

Hoeveel drinkt je kindje? En hoeveel schepjes nutriton doe je in de fles? Misschien eens proberen om er minder nutriton in te doen, eens kijken hoe je kindje dan reageert.
Onze dochter is nu 11 weken, heeft ook reflux en ze krijgt 5x 180 cc, hier doen we dan 2 afgestreken schepjes nutrilon in. Ze heeft 2 poepluiers per dag, inderdaad is haar ontlasting dunner geworden (geen diarree gelukkig). Succes!

Terug
Bovenaan