(Verborgen) reflux of toch iets anders?

<p>Hoi, </p><p>Mijn zoontje nu 15 weken oud sukkelt de laatste tijd erg met de voeding. </p><p>Met 1 week oud is hij opgenomen waar na lang zoeken ontdekt werd dat hij verborgen reflux heeft. We zijn zijn voeding gaan indikken met johannesbroodpitmeel en dit werkte prima! In de loop der weken steeds meer gaan indikken omdat dst nodig was, maar alles verliep prima. Vanaf 8 weken begon hij ijeens slechter te slapen en te drinken. Na kinderarts controle bij gaan houden hoeveel hij precies dronk, want als dst te weinig was verklaard dat ook het slechte slapen natuurlijk. Gezorgd dst hij minimaal 750cc binnenkrreg op een dag, en het slapen ging langzaam beter. Echter de flessen blijven een drama! Ik heb contact met de kinderarts en elke keer proberen we wat anders, maar niks is tot nu toe de oplossing. We zaten vanaf 8 weken al op 4 flessen(210), nu zitten we weer op 6 of 7 en dan nog krijgt hij niet altijd voldoende binnen. Ik word er een beetje hopeloos van. Hij heeft net weer gedronken, na 3,5 uur en dan drinkt hij 70ml en is het huilen geblazen..We hebben meer indikken geprobeerd, minder indikken, andere flesspenen, forlax vezels omdat hij verstopt zou kunnen zijn, dat is hij na mijn idee wel, hij poept de laatste 2 weken slechtrr dan ervoor en moet hem vaak even op weg helpen met de thermometer, maar de vezels maakten hem letterlijk ziek. Hij kreeg gewoon koorts en liet flessen staan omdat hij er zo'n last van had. Nu zijn we bezig met het geven van nexium, een zuurremmer zodat als hij voeding omhoog hikt/boert/overgeeft hij er niet zo'n last van heeft. Ook dit lijkt nog geen effect te hebben. </p><p>Ik begin steeds meer te twijfelen of we wel in de goede hoek aan het zoeken zijn.. </p><p>Herkent iemand dit en wat was bij jullie de oplossing? </p>

Wij zijn begonnen met de zuurremmer ranitidine. Hier zagen wij geen verschil. We zijn nu een kleine week begonnen met Nexium esomeprazol en ben nu wel voorzichtig enthousiast. Flessen gaan er goed in en hij heeft niet meer van die "aanvallen" dat het omhoog komt en dat het hem zo erg zeer doet. Misschien nog een wissel van zuurremmer proberen?
Koemelkallergie ook al onderzocht?

Wij gebruiken al nexium :) 
Nee koemelk allergie is niet onderzocht, KA denkt dat dat het niet is namelijk... maar ik twijfel er toch wel over

Bind je het trouwens niet lastig geven? Op een lepel spuugt hij nexium gewoon uit, dus het moet in de fles.. maar aangezien hij zo slecht drinkt geven we eerst 30ml met nexium en dan de rest

Om zeker van te zijn of hij koemelkallergie heeft is het beste om langs te gaan bij een mesoloog. Misschien heeft hij veel lucht in de darmpjes, vaak worden de kleine dingen al snel overgeslagen.dan kan een osteopaat veel voor je betekenen. 
Wat evt ook kan is, dat hij het gewoon niet lekker vindt en huilt omdat ie honger heeft? Mijn dochter (ook 15 weken) had nl t zelfde. Wij zijn overgestapt van nutrilon naar hipp bio voeding en sindsdien gaat het veel beter.  
Succes! 

Wat hierboven ook staat, wij zijn ook overgestapt op andere voeding. We gebruikten kruidvat standaard 1. Hij dronk eerst prima, maar naarmate de tijd dronk hij steeds minder. Ben toen overgestapt op hero nutrasense, ineens dronk hij weer super. Daarna nog een keer terug gestapt naar kruidvat voeding want, ik geloofde het eigenijk niet (dacht misschien was het toch het sprongetje). En toen begon het weer. Hij vond het gewoon niet lekker! Sinds 2 maand drinkt hij weer super nu we weer hero gebruiken. Misschien een tip? Iedergeval veel succes! 

Mijn zoontje heeft ook verborgen reflux en hier lijkt ranitidine wel wat te helpen .. het is dan in ieder geval minder zuur.. maar mijn zoon drinkt wel heel goed.. ik geef hem 3 flessen Hero comfort en 2 flessen Hero standaard omdat hij DNA minder verstopt raakt (Hero comfort zorgt voor de verstopping al zegt de verpakking iets anders ;)
inbakeren hielp ook goed. Loop ook bij een osteopaat en die geeft goede tips. Ik zou persoonlijk een beetje uitkijken met het indikken met jbm, ik lees er ook wel nare verhalen over.. 
wir weet helpt andere voeding enorm als je twijfelt over kma kan je ook pepti eens proberen ik hoor er goede verhalen over 

Ik geef nexium met een spuitje. Steeds kleine beetjes in zijn mond. Hij vindt het niet fijn, maar zo krijgt hij het meeste wel binnen. 
Inbakenen doen wij ook en de osteopaat zijn we slechts een keer geweest. Weet nog niet wat voor effect dat heeft. :) 

Terug
Bovenaan