Verborgen reflux ook bij rechtop zitten

<p>Hi allen, vraagje, onze Daan van bijna 9 weken heeft last van verborgen reflux. Teminste, dat denken we, ik kan niet bedenken wat het anders zou moeten zijn. We hebben veel al geprobeerd, johannesbroodpitmeel toevoegen aan standaard voeding, hij krijgt ranitidine, nu ook begonnen met Nutrilon HA, niks lijkt te werken. Nu vind ik het vreemde dat hij er ook last van heeft als hij rechtop bij ons zit/slaapt. We proberen hem zo min mogelijk plat te leggen zodat hij geen last heeft maar ook als hij in onze armen tegen ons aan ligt dan komt het gewoon nog omhoog en slikt hij het weer door. Het is echt heel sneu want op sommige momenten terroriseert het echt zijn slaap, het is steeds in slaap vallen, paar minuten later hoor je hem vaak achter elkaar slikken (soms gepaard met huilen, soms ‘ondergaat’ hij het stilletjes), dan valt hij weer in slaap, na paar minuten weer wakker door het slikken etc. Nu is mijn vraag of iemand er ervaring mee heeft dat het slikken ook bij rechtop zitten doorgaat? Ik vind het zo vreemd want dan gaat het eigenlijk tegen de zwaartekracht omhoog? Hij heeft er ook continue last van, hij krijgt iedere 3u kleinere flessen maar op ieder moment tussen twee flessen heeft hij ook last van het slikken dus niet alleen direct na de fles.</p>
 
Onze dochter had er ook last van als ze in de draagzak zat, zo zielig want zij huilde het echt uit. 
Werkt Johannesbroodpitmeel niet? 
Onze dochter krijgt 1 keer per dag omeprazol voor het zuur en we voegen Johannesbroodpitmeel toe aan haar voeding en dit lijkt echt z’n werk te doen. Heel af en toe heeft ze nog wel eens een oprisping maar lang niet meer zo vaak als eerst.
 
Hoi hoi, 
mn dochtertje van 11 weken heeft ook verborgen reflux en wij hebben als medicatie ranitidine en geen jbpm. Mochten wij niet meer gebruiken van de kinderarts in combinatie met de medicatie. Heb je al geprobeerd geen jbpm toe te voegen? Bij mn dochtertje werkte dit echt averechts. Omdat het maagje ‘snel’ leeg moet zijn voor de reflux en door jbpm duurt het verteren heel lang en blijft de maag heel lang vol. Ik heb een draagzak en laat haar met de fles geven tussendoor boeren, dit werkt goed bij haar. En waar ik achter kwam toen zij een week of 6/7 was dat ze graag op haar buikje wilde slapen (moet je durven/aankijken). Ik op Google gezocht en het schijnt dat reflux kinderen graag op hun buik willen slapen, omdat de maag dan in zo een positie ligt dat het terugstromen van de voeding bijna niet mogelijk is. En sindsdien ze op haar buik slaapt en daarbij dus plat moet liggen, heeft ze met slapen niet meer gespuugd en ik ging toen even testen, zo gauw ze op der rug ligt met slapen, ja hoor komt er weer voeding omhoog. Mn dochtertje kon toen al heel goed haar hoofdje optillen en draaien, door het overstrekken van de pijn :( is zij heel sterk geworden, maar ze slaapt nu als een roosje en daar gaat het mij om :) dat ze eindelijk haar rust krijgt na 6 weken pijn te hebben gehad aan haar slokdarm (toen pas medicatie gekregen, omdat iedereen dacht dat ik gek was ?) 
 
Hoi hoi, 
mn dochtertje van 11 weken heeft ook verborgen reflux en wij hebben als medicatie ranitidine en geen jbpm. Mochten wij niet meer gebruiken van de kinderarts in combinatie met de medicatie. Heb je al geprobeerd geen jbpm toe te voegen? Bij mn dochtertje werkte dit echt averechts. Omdat het maagje ‘snel’ leeg moet zijn voor de reflux en door jbpm duurt het verteren heel lang en blijft de maag heel lang vol. Ik heb een draagzak en laat haar met de fles geven tussendoor boeren, dit werkt goed bij haar. En waar ik achter kwam toen zij een week of 6/7 was dat ze graag op haar buikje wilde slapen (moet je durven/aankijken). Ik op Google gezocht en het schijnt dat reflux kinderen graag op hun buik willen slapen, omdat de maag dan in zo een positie ligt dat het terugstromen van de voeding bijna niet mogelijk is. En sindsdien ze op haar buik slaapt en daarbij dus plat moet liggen, heeft ze met slapen niet meer gespuugd en ik ging toen even testen, zo gauw ze op der rug ligt met slapen, ja hoor komt er weer voeding omhoog. Mn dochtertje kon toen al heel goed haar hoofdje optillen en draaien, door het overstrekken van de pijn :( is zij heel sterk geworden, maar ze slaapt nu als een roosje en daar gaat het mij om :) dat ze eindelijk haar rust krijgt na 6 weken pijn te hebben gehad aan haar slokdarm (toen pas medicatie gekregen, omdat iedereen dacht dat ik gek was ?) 
 
Hoi hoi, 
mn dochtertje van 11 weken heeft ook verborgen reflux en wij hebben als medicatie ranitidine en geen jbpm. Mochten wij niet meer gebruiken van de kinderarts in combinatie met de medicatie. Heb je al geprobeerd geen jbpm toe te voegen? Bij mn dochtertje werkte dit echt averechts. Omdat het maagje ‘snel’ leeg moet zijn voor de reflux en door jbpm duurt het verteren heel lang en blijft de maag heel lang vol. Ik heb een draagzak en laat haar met de fles geven tussendoor boeren, dit werkt goed bij haar. En waar ik achter kwam toen zij een week of 6/7 was dat ze graag op haar buikje wilde slapen (moet je durven/aankijken). Ik op Google gezocht en het schijnt dat reflux kinderen graag op hun buik willen slapen, omdat de maag dan in zo een positie ligt dat het terugstromen van de voeding bijna niet mogelijk is. En sindsdien ze op haar buik slaapt en daarbij dus plat moet liggen, heeft ze met slapen niet meer gespuugd en ik ging toen even testen, zo gauw ze op der rug ligt met slapen, ja hoor komt er weer voeding omhoog. Mn dochtertje kon toen al heel goed haar hoofdje optillen en draaien, door het overstrekken van de pijn :( is zij heel sterk geworden, maar ze slaapt nu als een roosje en daar gaat het mij om :) dat ze eindelijk haar rust krijgt na 6 weken pijn te hebben gehad aan haar slokdarm (toen pas medicatie gekregen, omdat iedereen dacht dat ik gek was ?) 
 
Johannesbroodpitmeel werkt helaas niet bij ons in die zin dat het daarmee over is, hij slikt nog steeds continue, het lijkt wel ietsje minder te zijn dus we voegden het nog wel toe. Ondertussen zijn we overgestapt op de AR voeding omdat daar ook een andere samenstelling van eiwitten in zit waardoor de voeding beter moet blijven zitten, hier zit al standaard johannesbroodpitmeel in. Wij mochten de Johannesbroodpitmeel overigens gewoon combineren met de ranitidine zolang hij er baat bij heeft. Het word er wel ietsje minder van dus vandaar dat we nog wel met de ARvoeding werken waar het in zit!
 
Ohja en op buik slapen doet hij niet graag! Als we hem op zijn buik leggen dan houd hij dit paar minuutjes vol en dan weet hij niet meer goed wat hij daarmee moet dus is het huilen! 
 
Terug
Bovenaan