<p>Hi allen, vraagje, onze Daan van bijna 9 weken heeft last van verborgen reflux. Teminste, dat denken we, ik kan niet bedenken wat het anders zou moeten zijn. We hebben veel al geprobeerd, johannesbroodpitmeel toevoegen aan standaard voeding, hij krijgt ranitidine, nu ook begonnen met Nutrilon HA, niks lijkt te werken. Nu vind ik het vreemde dat hij er ook last van heeft als hij rechtop bij ons zit/slaapt. We proberen hem zo min mogelijk plat te leggen zodat hij geen last heeft maar ook als hij in onze armen tegen ons aan ligt dan komt het gewoon nog omhoog en slikt hij het weer door. Het is echt heel sneu want op sommige momenten terroriseert het echt zijn slaap, het is steeds in slaap vallen, paar minuten later hoor je hem vaak achter elkaar slikken (soms gepaard met huilen, soms ‘ondergaat’ hij het stilletjes), dan valt hij weer in slaap, na paar minuten weer wakker door het slikken etc. Nu is mijn vraag of iemand er ervaring mee heeft dat het slikken ook bij rechtop zitten doorgaat? Ik vind het zo vreemd want dan gaat het eigenlijk tegen de zwaartekracht omhoog? Hij heeft er ook continue last van, hij krijgt iedere 3u kleinere flessen maar op ieder moment tussen twee flessen heeft hij ook last van het slikken dus niet alleen direct na de fles.</p>