Verborgen reflux plots erger?

<p>4 weken geleden ging ik naar de kinderarts met mijn zoontje. Hij bleef maar huilen en had duidelijk last van iets. De kinderarts stelde verborgen reflux vast, aan de hand van ons gesprek, geen onderzoek oid. Ik had zelf ook al dit vermoeden en had online gelezen dat je voeding kan indikken en dat dat mogelijks kan helpen. De arts zei echter te beginnen met andere melk en omeprazole, thuis zie ik pas dat dit melk is voor koemelkallergie en reflux. Voor mijn gevoel ineens een grote stap om op zo'n melk over te gaan en omeprazole te geven, dus probeerde ik eerst nutriton. </p><p>Het huilen minderde enorm, maar het bleef een mopper ventje. Ik dacht door de vele scheetjes die hij liet door de nutriton. </p><p>Sinds een aantal dagen neemt het huilen toe, inclusief reflux klachten en begint enorm veel over te geven. Hij ligtv vaak op zn rug in zn bedje, ben nu doodsbang dat hij een keer gaat spugen als ik het niet zie (slapen ofzo) en dat hij er in stikt... Ik slaap bijna niet meer afgelopen nachten, door de angst... </p><p>Maar goed kan het dat reflux erger wordt met de leeftijd? Ik dacht net omgekeerd... </p><p>Morgen toch maar die nieuwe melk en omeprazole halen. Voel me toch een pakje schuldig dat ik niet eerder begon... </p>

Dit is inderdaad verborgen reflux. Wij gebruiken hier al vanaf 6 weken omeprazol 5ml en 2 voedingen.
Nutrilon zuiglingen- Nutrilon A.R. die mengen wij en onze zoon zit terwijl hij eet. Dit helpt zodat het niet zo snel omhoog komt. Goed om box en ledikant ook schuin te zetten!

En tip verdeel de omeprazol in 2 x zodat je kindje 2 keer per dag het toegediend krijgt dit helpt tegen het zuur van de melk in de slokdarm!

Heel veel succes!?

Hoi hoi,

Ik heb 2 kindjes met verborgen reflux en ik zie bij beide wanneer er iets veranderd in het lichaam denk aan; groeispurt, ziek, verkouden, moe, boos, tandjes ect ect de reflux erger wordt.

Je hebt vast alles geprobeerd! Meer dan bedje omhoog, voeding in dikken, rechtop houden met een na voeden een de omepeazol kan je niet.
Misschien kan de omperazol nog opgehoogd worden? Neemt alleen de pijn weg trouwens.

Op naar het vaste voedsel ;-).

Sterkte!

Welke melk heeft de arts je voorgeschreven? Eerlijk gezegd zou ik niet zomaar iets anders doen dan de arts adviseert anders heb je er niet zoveel aan er naartoe te gaan. Als je dan thuis erachter komt dat de melk toch anders is dan je dacht kun je ook naar de kinderafdeling bellen om dit te bespreken, misschien heb je na wat extra uitleg een beter gevoel erbij. 

Hier ook verborgen reflux en we zijn toen na de gewone melk (erge reflux) en hero comfort (te veel jbpm dus verstopping) heel snel nutrilon omneo gaan geven. Met jbpm zodat we zelf kunnen doseren en ons zoontje niet veel spuugt en ook niet verstopt raakt.
Die Omneo is ook met gedeeltelijk verknipt koemelkeiwit maar ipv heftig vonden wij dat een fijn idee. We zaten zó met de handen in ons haar en ons kereltje huilde zo ontzettend veel dat we liever op safe speelde, zo van "mocht het dan aan de koemelk liggen hebben we dat ook meteen uitgesloten". 
Dit werkt overigens goed, we moeten wel opletten dat we niet teveel voeden. Nu wil hij zelf niet meer zoveel drinken maar in het begin, ook voor de esomeprazol, dronk hij juist heel veel. Dat doen ze om de pijn te verzachten en ook voor troost. Maar dat werkt dua averechts aangezien teveel voeding in het maagje weer sneller omhoog komt. 

Dus voor ons was de gouden combinatie:
- Nutrilon Omneo met jbpm (1 paars schepje op 90 ipv 2 zoals op de verpakkings staat)
- Nexium (esomeprazol)
- Max 150ml x zijn gewicht per dag voeden. Dat was toen met 4 kg dus 600 ml per dag. We zaten soms op 800 omdat we op verzoek deden. Toen we dat ziin gaan minderen (even heel moeilijk) sliep ons kereltje eindelijk weer liggend

Onze zoon, nu 17 maanden en dus ruim voorbij deze fase, heeft dit ook gehad. Hij had enorme pijn in zijn keel en moest erg veel huilen. Dag en nacht. Sliep slecht. Wij helemaal oververmoeid.
Wat wij hebben gedaan is het bed schuiner zetten dan de voorschriften toestonden, dat heeft goed geholpen en bleef tot en met 8,5 nodig. Dit is geen tip, het is wel wat wij hebben gedaan en hier heeft het geen onveilige situatie opgeleverd. Blijf echter altijd kritisch op je eigen situatie en kind. Ze zijn allemaal anders.
Overdag heeft onze zoon tot en met 7 maanden niet meer plat gelegen, het ging gewoon niet. Als we hem overdag in een draagdoek hielden, dan gingen de nachten ook goed. Hij sliep dus in de draagdoek, in een verticale positie.
Wij lazen destijds dat reflux vooral voorkomt in westerse landen waar kinderen veel in hun bed gelegd worden, en nauwelijks bekend is in Azië en Afrika waar het heel normaal is om kinderen in een draagdoek te dragen overdag.
Wij hebben dan ook geen medicatie of verdikkingsmiddelen hoeven gebruiken. 
Echter, ieder kind is anders en elke ouder doet het op de eigen manier. Dit werkte goed voor ons ?
Ik wil je graag sterkte wensen!

Hier een dochter met extreme refluxziekte (das de ergste vorm van reflux) Ze is nu 17 maanden en het is gelukkig allemaal achter de rug.. Maar we hebben het extreem zwaar gehad.

Het spugen begon bij haar pas met 3.5 maanden. Daarvoor had ze nooit gespuugd. Niemand geloofde dus dat het reflux zou kunnen zijn, omdat ze nooit eerder spuugde.

Na verloop van tijd dronk ze nog maar 30cc per voeding, ze spuugde ze bloed mee, ze viel heel erg af, huilde continu en spuugde wel 6x per nacht haar hele bed onder. We waren radeloos en sliepen gewoon NIET meer. Dit heeft allemaal 2 hele maanden geduurd en pas toen ze enorm was afgevallen nam het CB ons serieus en mochten we naar de kinderarts.

De kinderarts zag het direct, refluxziekte dus. Mijn man en ik zagen eruit als een wandeld lijk, we konden gewoon niet meer..

We kregen andere voeding (Nestle NAN AR uit België, paarse pot) Ik woon in Zeeland dus deze voeding is hier vrij bekend, elders in Nederland niet. Deze voeding is duur en wordt niet vergoed (€20 per pot) maar het heeft ons leven gered. Mijn dochter heeft nooit meer gespuugd en dronk weer volledig flessen en groeide weer.

Medicijnen hebben we nooit hoeven geven, de kinderarts was daar ook totaal geen voorstander van. Onderzoek wijst uit dat veel kinderen die de medicijnen krijgen op latere leeftijd last kunnen krijgen van bijv de ziekte van Chrome en andere darmproblemen. Ik heb me er destijds in ingelezen en schrok er best van hoe makkelijk iedereen maar medicijnen krijgt voor reflux. Dat is niet persé nodig, de voeding die wij hadden was voldoende. En mijn dochter had écht zware reflux.

Ik zou ook niet zomaar het advies van de kinderarts in de lucht gooien, maar gewoon doen wat hij zegt en dat even 2weken aankijken. En houd 'mijn' voeding in je achterhoofd, het was voor ons echt een wondermiddel!

Terug
Bovenaan