Verborgen reflux

<p>sjonge jonge ben ik hier alweer..  t lijkt wel alsof er elke week wel weer een nieuw raadsel voor ons te wachten staat.</p><p>ik heb een keer een forum geschreven over dat ons kleintje zo moeilijk inslaap komt en eigenlijk vanaf het moment dat we hem neerleggen ontroostbaar huilt..  ik geloof nog steeds dat hij een moeilijke inslaapkomer is maar de laatste dagen is het gehuil gekrijs geworden, gekrijs van pijn. Je snapt wel dat mijn moeder hart hier heel moeilijk tegen kan. Eerst dachten we krampjes.. zo makkelijk om het daarop te gooien maar oppakken en het is allemaal weer goed..  dus dat klopte ook niet ik geloofde niet dat je kindje je in de zeik kon nemen.. maar de afgelopen weken/ dagen dacht ik het echt.. </p><p>tot ik een bericht zag over verborgen reflux en alles valt voor mij op zijn plek. Ik hoef geen dokter te spreken of onderzoeken te hebben om het te weten.. hij heeft het. Ik hoor gewoon dat het zuur naar boven komt en dat hij zijn best doet om het wegteslikken en daarna ontzettend veel pijn heeft. Als ik hem op zijn rug neer leg is er geen houden meer aan.. veel kwijlen heeel veel kwijlen. ALTIJD de hik na het eten al vanaf zijn geboorte. En uit zijn mondje ruikt hij zelfs zuur. Informatie en tips zijn hierover genoeg te vinden.. maar ik denk dat het inmiddels zo ver ontsteken of aangetast is dat dat geen zin heeft. Bedje omhoog, na de voeding rechtop houden. Veel aandacht besteden aan de boertjes. Kleinere voedingen over de dag. Het lijkt steeds erger te worden!! Help. </p><p>Het enige wat we nog niet hebben geprobeerd is johannesbroodpitmeel.. staat ook op veel sites als tip. Wel met het tegennadeel dat ze hier van verstopt kunnen raken.. maar wat moeten we anders?? </p><p>Iemand die kan helpen of ervaringen kan delen? </p><p>Verdrietige mama </p>

Ik zou johannesbroodpitmeel aanraden. Dat was bij ons echt de uitvinding. Ook mijn zoontje huilde ‘veel’ en kon ook af en toe moeilijk slapen etc etc. Na het gebruik van jhbm is het bij ons helemaal over. Geef het wel een paar dagen de tijd, want bij ons was zijn slokdarmpje geirriteerd geraakt en dat duurt wel even voor het over is. wel raad ik je aan om jhbm van de tuinen te halen (heeft nu holland en barrett geloof ik). De jhbm van de kruidvat ed zorgde bij ons voor heeeeel veel diarree luiers op een dag, met gevolg ook 6x op een dag verschonen. Die van de tuinen is biologisch en veel beter. Heb het al bij meerdere mensen aangeraden die hetzelfde probleem hadden en zijn ook enthousiast. Gebruik vooral niet te veel (van het groene lepeltje qat erbij zit doe ik maar 3kwart bij de voeding), want anders wordt het zo dik dat het niet meer door de speen past. Succes!

Onze dochter heeft ook baat gehad bij jbpm. Ze verstopte inderdaad van die van nutrilon, daarin is het hoofdingrediënt maltodextrine ipv jbpm. Wij zijn toen overgegaan op de pure van Tammi en dat ging wel goed!

Je zegt dat het al vanaf het begin is. Hoe is de bevalling geweest? 
Wij hebben dit ook gehad en zijn naar de osteopaat geweest. Na drie behandelingen een stuk minder last van. Nu spuugt ze soms maar beter dan dat het omhoog komt en niet eruit kan komen. 

Succes! 

Onze zoon heeft er ook last van. Op advies van de huisarts jbpm door de voeding gedaan. Dit werkte goed voor zijn misselijkheid/reflux. Alleen ons mannetje kreeg na 2 dagen diarree (zeker 8 luiers op 1dag) dus moesten we daar gelijk mee stoppen. 
Nu mixen we de A.R voeding met de standaard voeding. We begonnen met 3 schepjes standaard en 1 a.r met 120 water. Na een paar dagen hebben we het steeds verhoogd, tot we de juiste hoeveelheid gevonden hadden. Hij moest steeds wel wennen aan de veranderingen en kreeg dan krampjes (vaak bij 2 en soms bij 3 voedingen, dus dat valt op zich wel mee) maar de misselijkheid lijkt nu al meer onder controle te zijn. 

Hoi!
Ik heb precies hetzelfde gehad als jij nu hebt. Het was zelfs zo erg dat hij de fles weigerde. Aantal keer naar de dokter geweest en zelfs op de SEH gezeten. Uiteindelijk heeft hij msdicimedi gekregen voor z'n verborgen reflux. Probleem wat meteen opgelost. 

Ik had een heel verhaal getypt en toen sprong mijn telwfoon op de advertentie hieronder en was alles weg.. in t kort.. johnnes broodpitmeel zou ik zeker proberen! Onze zoon heeft ook verborgen reflux, en de jbpm helpt hem wel! Het maakt de voeding zwaarder waardoor het minder makkelijk terug loopt. Gewoon minimaal beginnen met 1 schepje op 100ml. Let erop... jbpm heeft een eigen maatschepje, ik had dat eerst niet door en gaf dus veeel te veel, domdom! 
Mocht het niet helpen geef het dan even aan bij het cb, wij zijn zo bij de kinderarts terecht gekomen. We geven ondertussen veel meer jbpm en hebben voor de zekerheid vezels voorgeschreven gekregen. Ik geef die nu sinds 1 dag, niet omdat hij echt verstopt is maar een scheetje laten is pijnlijk.. dus zekere voor het onzekere toch maar gegeven. 
Verder bed omhoog, minimaal 10 minuten rechtop na de voeding en ingebakert slapen.. al deze dingen helpen ons zoontje heel erg, maar nog steeds is hij erg huilerig en zijn we op zoek naar de juiste oplossing.. 

Succes

Mijn zoontje (inmiddels bijna 4) had ook verborgen reflux. Ook zelf ontdekt nadat ik 2x was weggestuurd bij de eerste hulp als overbezorgde moeder. 
Bij mijn zoontje hielp jbpm niet helaas. Toen medicatie gekregen. Dat hielp in het begin en daarna werd het nog erger. Toen andere medicatie en alles was toen wel beter. Toen hij 1 was gestopt en toen werd het steeds beter. 
Ik ben nu zwanger van de tweede en ben niet bang dat het weer zou gebeuren. Denk dat ik wel iets relaxter zou zijn al is het hartverscheurend. 
Luister naar jezelf! En eventuele tip waar ik echt super veel steun en tips aan heb gehad. Gesloten groep op fb voor reflux baby’s. Fijn om met mensen contact te hebben die het echt begrijpen.
Succes ermee! 

Terug
Bovenaan