Verborgen reflux

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik heb het vermoeden dat onze zoon van vijf weken verborgen reflux heeft. Ik heb er al eerder over gelezen, maar nu ik de filmpjes heb gezien valt het kwartje pas.. Het is net of zit ik naar onze zoon te kijken! Na de voeding ligt hij eerst een minuut heel rustig bij te komen. Daarna gaat z'n tong een paar keer naar buiten en begint hij uit het niets een pijnlijk gezicht te  trekken en heel hard te krijsen. Ook de bijbehorende geluiden maakt hij continu: een hese inademing, hoesten, hikken. </p><p>Wat zijn jullie ervaringen? En wat hielp bij jullie? Ik voed hem al rechtop en houd hem ook na de voeding rechtop, maar ik heb het idee dat dat nog niet echt helpt. We verschonen hem tussen de voeding door, om te voorkomen dat hij de fles te snel leeg drinkt. Dus eerst de ene helft, verschonen, dan de andere helft. Hij blijft zo onrustig na de voeding, het lijkt soms wel of hij er tegen moet vechten en daardoor is hij klaarwakker na een voeding en valt hij minder goed in slaap. </p><p>Ben heel benieuwd, wil ook niet te snel de huisarts bellen omdat ik weer 'teveel heb gegoogled'.</p>

Heej Jo-se, 
Mijn zoon had ook enorm last van verborgen reflux en weende hierdoor erg veel. Het leek idd of hij ergens tegen vocht. Uiteindelijk hebben wij hele dikke melk gegeven en deze werkte goed. Wij gaven Novalac AR Digest. 
Welke melk krijgt jouw zoon nu? 

O wat vervelend! Onze dochter heeft het ook. Doordat we er (denk ik) te laat achterkwamen hielp alleen medicatie bij ons (eerst ranitidine gebruikt, maar hielp niet voldoende, uiteindelijk nexium gekregen en dat werkt goed)
Misschien dat je het kan voorkomen door:
- rechtop te voeden (maar dat doe je al)
- zorgen dat de fles langzaam leeggedronken wordt (dr brown fles)
- veel laten boeren
- minstens 30 min rechtop na voeding (bijv in wipper)
- alles schuin zetten 
- dragen in draagzak
- wandelen alleen met maxicosi (want: schuin)
- kindje op buik te laten slapen (maar liever niet want hogere risico’s wiegendood)
- niet te strakke broekjes 
- bezoek aan osteopaat, soms zit er iets vast in de nek/rug waardoor kindjes meer  last krijgen
- voeding verdikken met johannesbroodpitmeel.
Maar als ik jou was zou ik niet te lang wachten met een bezoek aan de huisarts. Voordat wij bij Nexium uitkwamen waren we 4 drama weken verder voor ons en vooral onze dochter. Sterkte! 

Mijn zoontje had echt medicatie nodig voor de reflux.. laatst was de oppas het vergeten, nou drama! Ik houd het ritme aan, geen grote flessen, veel rechtop houden en verschoon voor de fles de luier! Omdat hij anders plat moet liggen..

Bedankt voor jullie reacties! We zijn vanmiddag naar de huisarts geweest en die heeft in eerste instantie johannesbroodpitmeel aanbevolen. Als dat na een week niets heeft gedaan krijgt hij medicatie. Vanmiddag meteen opgehaald en gebruikt, had alleen het idee dat het niet helemaal door de speen kwam (gebruik nr 1 van dr brown, brede hals).
Ga volgende week ook een afspraak maken bij de osteopaat. Ons mannetje is zo ontevreden, echt verdrietig.. Hij huilt vanaf sochtends vroeg tot halverwege de middag non-stop. Vaak gaan we met hem wandelen tegen die tijd en dan valt 'ie in slaap. Soms blijft hij dan thuis nog even slapen, maar vaak zijn we de drempel nog niet over of hij begint alweer te krijsen (het is letterlijk krijsen, niet oneerbiedig bedoeld en gaat gepaard met slaan en schoppen).
Soms lijkt hij helemaal niet blij te zijn dat hij op de wereld is, daar word ik zo verdrietig van! Ik gun hem zoveel meer.. We proberen alles. De drie R's, bij ons houden, in de draagzak, laten huilen, niets helpt. Het vreemde (maar ook heel fijne!) is dat het 's nachts goed gaat, dan komt hij twee keer voor voeding en voor de rest slaapt hij best goed tussendoor. Ik weet dan ook dat ik echt niet mag 'klagen', maar ik merk dat ik zo gespannen, onzeker en bang ben soms. Ik durf bijna nergens met hem heen te gaan omdat het gewoon wachten is tot hij weer begint te gillen.. 

Bedankt voor jullie reacties! We zijn vanmiddag naar de huisarts geweest en die heeft in eerste instantie johannesbroodpitmeel aanbevolen. Als dat na een week niets heeft gedaan krijgt hij medicatie. Vanmiddag meteen opgehaald en gebruikt, had alleen het idee dat het niet helemaal door de speen kwam (gebruik nr 1 van dr brown, brede hals).
Ga volgende week ook een afspraak maken bij de osteopaat. Ons mannetje is zo ontevreden, echt verdrietig.. Hij huilt vanaf sochtends vroeg tot halverwege de middag non-stop. Vaak gaan we met hem wandelen tegen die tijd en dan valt 'ie in slaap. Soms blijft hij dan thuis nog even slapen, maar vaak zijn we de drempel nog niet over of hij begint alweer te krijsen (het is letterlijk krijsen, niet oneerbiedig bedoeld en gaat gepaard met slaan en schoppen).
Soms lijkt hij helemaal niet blij te zijn dat hij op de wereld is, daar word ik zo verdrietig van! Ik gun hem zoveel meer.. We proberen alles. De drie R's, bij ons houden, in de draagzak, laten huilen, niets helpt. Het vreemde (maar ook heel fijne!) is dat het 's nachts goed gaat, dan komt hij twee keer voor voeding en voor de rest slaapt hij best goed tussendoor. Ik weet dan ook dat ik echt niet mag 'klagen', maar ik merk dat ik zo gespannen, onzeker en bang ben soms. Ik durf bijna nergens met hem heen te gaan omdat het gewoon wachten is tot hij weer begint te gillen.. 

Terug
Bovenaan