Verborgen reflux

<p>Hallo,</p><p>Mijn dochter Femm is 11 weken oud. Sinds 2 weken is ze erg huilerig en afgelopen week alleen maar krijsen. Je hoort de voeding omhoog komen en dan gaat ze weer krijsen. Elke keer huilt ze zich in slaap bij mij en dan begint het weer opnieuw. Ze is al in behandeling bij de Osteopaat. Vorige week bij de huisarts geweest en gestart met Nexium 1x daags 5mg. We hebben het idee dat de medicatie na 12 uur is uitgewerkt, dit lees je ook op internet. <br />wie heeft ervaring met baby met verborgen reflux en hoe is het jullie allemaal verlopen? Helpt de medicatie of andere tips.</p><p> </p><p>Groetjes </p>

Hoi,
Wat vervelend he al die dingen als ze nog zo jong zijn.
Onze dochter kon redelijk veel spugen en er kwam ook vaak voeding omhoog. Heb er echter nooit medicijnen voor gehad omdat ze vertelde dat het er bij hoorde.. Vreselijk vond ik het.
Moest haar na de voeding ook echt een half uur rechtop houden.
Heb je de voeding ook al eens ingedikt? Dit kan vaak ook echt veel schelen.
Veel reflux baby's slapen ook lekker op hun buik wat je eens kunt proberen als je er bij bent.
Succes!

Onze kleine man van 5 weken heeft ook verborgen reflux. Wij dikken de voeding in met nutriton. En na elke voeding minimaal een half uur rechtop. Al heb ik het idee dat dat nog niet voldoende is, want zodra je hem in bed legt merk je vaak dat er weer wat voeding omhoog komt. Zo zielig! 

Onze kleine man van 5 weken heeft ook verborgen reflux. Wij dikken de voeding in met nutriton. En na elke voeding minimaal een half uur rechtop. Al heb ik het idee dat dat nog niet voldoende is, want zodra je hem in bed legt merk je vaak dat er weer wat voeding omhoog komt. Zo zielig! 

@Niempje. Ze slaapt altijd op de buik dag en nacht. En halfuur rechtop zitten laat ze tegenwoordig nog maar 15 minuten toe en dan alweer huilen. hoelang heeft het geduurd?

@WenM. Ahh germ, maar dus geen medicatie? Is de Nutriton met Johannes broodpitmeel? Want doen de flessen ietsje verdikken met Nutrilon AR maar ook niet te veel want dan krijgt ze teveel krampjes.

Groetjes 

Onze zoon heeft ook verborgen reflux. Wij gebruiken Nexium en dat was hier meteen een wereld van verschil. Nexium heeft wel 3 dagen nodig voordat het volledig werkt. Verder inderdaad lang genoeg omhoog houden na een voeding en veel op de buik.
Is het in overleg gegaan met de huisarts dat je de voeding indikt icm Nexium? Ik begreep namelijk van de KA dat dat geen zin heeft. Waarom weet ik ook niet precies. 

Onze zoon heeft ook last van verborgen reflux. De huisarts en kinderarts wil ons ook niets voorschrijven. Huisarts mag niets voorschrijven vertelde ze en kinderarts wil niets voorschrijven want het zou niet werken. 
Onze zoon is inmiddels 17 weken en zijn al vanaf de geboorte aan het tobben. 
Wat bij ons wel wat verlichting geeft is hero comfort voeding op aanraden van het CB.  Deze voeding is ook wat dikker. De overstap van nutrilon naar hero was wel even pittig ivm krampjes maar al snel reageerde ons mannetje hier best goed op. 
Ook het bedje schuin ophogen en zijligkussen deed wonderen. Helaas moet onze zoon ingebakerd worden dus op de zij lukt niet. Maar voor zn reflux was dit echt een hele goeie zet! 

Ons dochtertje van 4,5 maand heeft ook verborgen reflux. Hebben het nu onder controle sinds ik gestopt ben met bv (ben gestopt wegens terugloop productie). 
We hebben een anti-reflux flesje van Philips Avent, dikken de voeding met jbpm (gewoon van Nutrilon), hebben 2 behandelingen gehad bij de osteopaat (ook wegens andere klachten), hebben dr bedje opgehoogd en ze slaapt op haar buikje. Na de voeding zo rustig mogelijk blijven met haar en haar rechtop voeden. 
Ook een tijdje Infacol gebruikt, maar niks werkt zo goed als jbpm. Als we het waren vergeten, was het meteen drama. 
Hoop dat je hier wat aan hebt! Bij ons werkt dit allemaal echt perfect. Ze heeft nauwelijks nog wat terug.
Succes????

Terug
Bovenaan