Verborgen reflux..??

<p>Hoi allen!</p><p> </p><p>Mijn zoontje, nu bijna 7 weken oud, heeft al een tijdje last van het volgende:</p><p> </p><p>Tijdens de fles voeding drinkt hij keurig netjes. Niet te gulzig etc. Maar als hij de eerste 60 a 70cc heeft weg gedronken stopt hij. Hij begint erg hard te huilen, en overstrekt zich helemaal. Hij maakt ook echte vuistjes. Hij wil heel graag verder drinken als ik de fles weer aanbied, maar na twee slokken drukt hij de fles weer uit en doet hij weer het zelfde. Hij spuugt niet..</p><p>Tussendoor laten we hem altijd goed boeren en hebben we ook al is pauzes ingelast. Maar het heeft geen effect.. Ook laten we hem altijd na het voeden recht op. Want als we hem neerleggen dan begint hij overigens ook te huilen. </p><p>Iemand die dit ook eens heeft meegemaakt met zijn of haar kleintje?</p><p>Het lijkt me soms wel wat weg hebben van een verborgen reflux..</p><p>Aankomende maandag heb ik een afspraak bij het consultatiebureau, dan leg ik het sowieso voor. Maar hij heeft niet alle symptomen van een verborgen reflux. Misschien is het ook wat anders?</p><p>Ik hoor graag is van jullie.</p><p>Liefs! </p>
 
Hier vergelijkbare problemen en heb er ook aan gedacht. Je wordt er erg onzeker van hè. In mijn geval lag het eraan dat de toestroom van melk wat te sterk is (geef bv) en ze dan eigenlijk al snel vol zit, maar nog wel wil zuigen/sabbelen. Dus ze hapt steeds weer aan voor het zuigen en is dan gefrustreerd dat ze een golf melk krijgt. Hier helpt het om dan een speentje te geven terwijl ze verder tegen de borst ligt. Misschien kun je ook een andere flesspeen proberen die minder snel gaat? Ook slaapt mijn dochtertje ook niet op haar rug, zijn het heel langzaam aan het oefenen en het lukt nu een beetje (soms even 30-45 min slapen), vaak is het nog draagzak, wandelwagen of in de nacht bij mij in bed. Ze is nu 8 weken en deels hoort het erbij en deels is het ook wat later geoefend omdat ze door het eerdere spugen (wat ze gelijk weg slikte) en boeren helemaal niet lekker op haar rug lag.

Ik wil trouwens niet zeggen dat jouw kindje geen verborgen reflux heeft hoor, je zou hiervoor eens een lactatiekundige (want die denken ook mee met flesgevoede kindjes volgens mij) of huisarts/CB kunnen vragen!
 
Hai! Onze zoon heeft verborgen reflux en het lijkt er inderdaad wel op als ik het zo lees. Soms ruiken ze ook zuur uit hun mondje door het maagzuur wat steeds omhoog komt. Verder kan het zijn dat ze nakauwen, slikken en kokhalzen. Wij verdikken de voeding met johannes broodpitmeel. 120+4 en dan 1 schepje, maar hangt er net vanaf bij hoeveel jouw baby er geen last van heeft. Kan een half schepje zijn, maar ook 2. Het duurt een paar dagen voordat het beter gaat, die slokdarm moet weer bijtrekken van het zuur. Verder inderdaad zoveel mogelijk rechtop houden en het bed,box, aankleedkussen schuin. Bij het boeren wrijven en niet kloppen op de rug. Mocht boeren niet meer zo goed lukken door die verdikte voeding, dan kan je infacol gebruiken (is sowieso goed tegen kramp en lucht) succes!
 
Hoi mamavanluuk,
Ik moet m'n eerdere berichtje herzien, hier is zojuist wel refluxziekte vastgesteld. Het drinken ging sinds gister opeens niet meer goed en de slokdarm blijkt te geïrriteerd te zijn geraakt van dus al 2 maanden reflux. Zou dus bij twijfel zeker even contact opnemen met een professional. Ook is het boek Baby Reflux me aangeraden. Succes met je kindje!
 
Hier precies t zelfde meegemaakt.. ook na 60cc huilen overstrekken en niet meer willen drinken..
Van Johannesbrood pitmeel raakte hij heel verstopt wat leidde tot krampjes en nog meer huil (krijs)buien. Hij sliep in de draagzak overdag en snachts slieptie wel goed, wel op zijn zij, we hadden zo'n zijlig kussen. Mijn zoontje dronk t beste slapend.. maar dat wil je ook niet.. helaas nam zowel het cb als ha me niet serieus. Er werd gezegd zolang hij niet uitdroogt is het prima.. maar dat kwam puur omdat ik de rest van zn flesje dan maar (half)slapend gaf...
Bij mij bleef het dus tobben. Wel geprobeerd of hij baat had bij osteopathie/ geitenvoeding/nutrilon pepti e.d. maar t probleem bleef en is eigenlijk pas over gegaan toen hij vaste voeding kreeg. Nu merken we er niks meer van gelukkig. Hoop voor jou dat je wél serieus word genomen want het is slopend en maakte mij erg verdrietig....
 
Anna Sophie wat een nare ervaring zeg voor jou en je kindje!! Mooi dat jij er altijd voor hem bent geweest zodat hij goed kon groeien en bij jou in de draagzak mocht slapen? ten koste van jezelf waarschijnlijk.. hier ook een super zere rug van het lopen met draagzak, maar opgeven is geen optie. Ik werd gelukkig wel serieus genomen vandaag en hoop dat andere moeders dat ook worden.
 
Terug
Bovenaan