Verborgen reflux

Hebben jullie ervaring met medicatie voor verborgen reflux? Of eventueel een osteopaat o.i.d?
Onze dochter is nu 10 weken, verslikt zich inmiddels in het zuur/slijm en wordt standaard na 3/4 uur onrustig wakker van de oprispingen. Echt heel sneu want ze heeft er veel last van..
De afspraak bij de huisarts staat al gepland, maar ben even benieuwd naar ervaringen..
 
Ja, onze beide kindjes hadden / hebben verborgen reflux in zo'n mate dat we er medicijnen voor moesten gebruiken. Voor zowel dochter destijds als nu voor onze zoon gebruiken we omeprazol. Uiteraard icm met de leefadviezen (bedje schuin, half uur rechtop houden na voeding etc).
De medicijnen voorkomen niet dat de maaginhoud omhoog komt, maar het zorgt er wel voor dat het niet meer pijnlijk is. 
 
 
Onze zoon, nu bijna 10 weken, heeft ook last van verborgen Reflux en de onrust ervan. Wij kregen de maagzuurremmer ranitidine voorgeschreven en sindsdien gaat het veel beter. We hebben ook in het kader van baat het niet, dan schaadt het niet, een osteopaat twee keer bezocht.
 
Dankjulliewel voor de reacties. Ik heb zelf het idee dat ze het meest gebaat is bij medicatie, maar vind haar aan de andere kan ook of zo jong.
De huisarts heeft nu voeding voorgeschreven op recept, waarbij de koemelkeiwitten zijn ‘geknipt’.. Geen idee wat dat is, maar ze gaf aan dat dit (naast de standaard adviezen en johannesbroodpitmeel) nog een tussenstap is voor medicatie.
Hebben jullie zoiets ook geprobeerd?
 
Vanaf het begin al, ook de onrust.. we hebben haar op advies van de kraamzorg ingebakerd en dat werkt deels, maar ook dat moeten we gaan afbouwen op een gegeven moment..
 
Mijn dochtertje van 6 weken heeft ook reflux.  Maandag staat er een afspraak met een osteopaat gepland. Ik wilde eerst kijken of ik het met JBPM en zonder medicijnen onder controle kon krijgen, maar de laatste paar dagen was het zo erg dat ze er helemaal niet meer van kon drinken en slapen. Sinds gister gebruiken wij ranitidine, voorgeschreven door de huisarts. Ik merk nu nog niet heel veel verschil maar misschien duurt het een paar dagen.. 
Ik heb wel goede hoop dat het na een (paar) bezoekje(s) bij de osteopaat veel beter moet gaan, althans dat was bij mijn oudste dochter wel het geval en die had ook verborgen reflux! 
 
Zegt mij ook niets, maar je kunt het altijd proberen toch. Bij verandering van voeding moet je je wel realiseren dat het tot 14 dagen kan duren voordat je het effect ziet. Het is vaak even zoeken naar wat voor je kindje het beste werkt, maar uiteindelijk komt dat goed. Succes!
 
Terug
Bovenaan