Verborgen reflux

Zijn er meiden die ervaring hebben met kindjes met verborgen reflux?

Wij hebben een zoontje van bijna 9 weken met een verborgen reflux.

Ook was er een vermoeden van koemelkallergie waar hij nu nutrimagen voor krijgt.

Helaas zijn de klachten die hij heeft niet minder geworden met deze voeding dus ik denk zelf dat het geen allergie is.

Sinds 3 weken krijgt hij 3 maal daags 1,3 ml Zantac. Dit werkte de eerste 2 weken redelijk. Deze week is het weer niets anders als huilen, huilen, huilen.

Wij dikken de voeding in, eerst 2 scheppen. Helaas gaat het poepen dan weer moeilijk en krijgt hij krampen. Ik ben nu overgegaan op 1 dikke schep. Maar zie hem gewoon weer meer slikken, kreunen etc.

Het is echt een puzzel....

Ook houden we hem hoog, hebben alles omhoog staan.

Zijn er meiden waarbij de zantax ook niet voldoende werkte?

Ik weet dat we geduld moeten hebben en dat de reflux vanzelf overgaat maar ben bang voor zijn slokdarm.

Kereltje heeft zoveel pijn.
 
Ons dochtertje heeft/had ook verborgen reflux. Ze is nu 5 maanden. wij kregen eerst losec. dat leek idd ongeveer anderhalve week te werken . Toen zantac. Dat leek ook weer even te werken maar de klachten kwamen terug. De kinderarts vertelde dat het wel een constante werking zou moeten hebben en dat we er dus net zo goed mee konden stoppen .  Toen werden de klachten nog wat erger. De kinderarts zei eigenlijk dat we er maar mee moesten dealen. Ik heb te veel enge verhalen gehoord over osteopathen dus dat wilde ik niet. Toen hebben we acupunctuur gedaan . Na twee sessies waren de rode schilferige plekken op haar hoofd weg en nu na vier behandelingen kan ik zeggen dat het over lijkt te zijn. ik ben nog voorzichtig met dat zeggen maar ik merk dat ze zich veel fijner voelt. ik kan eventueel een goede acupuncturiste aanraden. ik weet dat het een naar idee is dat je baby geprikt wordt maar het zijn kleine prikjes die er meteen weer uit gaan en bij ons was het het zeker waard.
 
Wat herken ik dit probleem! Wij hebben weken lang lopen tobben met verschillende voeding voor kma, maagzuurremmers voor verborgen reflux, obstipatie, krampjes,  uiteindelijk ten einde raad voor de zoveelste keer naar de kinderarts gegaan. Hij heeft ons doorgestuurd naar de baby fysio en wat blijkt: Kiss syndroom!

Vandaag de eerste behandeling gehad en ligt er naast mij een heel tevreden ventje, waarbij ik alle andere klachten niet meer terug kan vinden!  misschien iets om voor te stellen aan je arts?
 
Terug
Bovenaan