Verbouwing in de buik???

A

Anoniem

Guest
Ben inmiddels in de 37e week en het lijkt wel of die kleine daarbinnen aan het verbouwen is!
Van 's morgens vroeg tot 's avonds laat druk aan het bewegen en draaien. Ik zit te hopen dat ie wat gaat zakken, maar ik krijg alleen maar vaker billen die omhoog komen.
Als ik erop duw (want erg prettig voelt het niet), dan krijg ik gelijk weer druk op de blaas.
Is mijn kind groot, of rekt ie zich constant uit?
Volgens de boekjes zou ie door ruimtegebrek nu juist rustiger moeten zijn, maar nee hoor: lekker de hele dag en nacht mama pesten .
Zijn er dames bij wie hun (1e) kindje al is ingedaald? En hoe voelt dat? Kan ik het herkennen?

Groetjes, Dee

Hoi

Ik ben zwanger van de 2e en die is sinds wk 35 volledig ingedaald. Hij was de hele zwangerschap ontzettend druk aan het bewegen, maar sinds hij is ingedaald is ie juist een stuk rustiger.
Ik herinner me wel van mijn vorige zwangerschap dat mijn dochter de laatste 2 dagen voor de bevalling juist weer ontzettend druk aan het bewegen was.

groetjes,
Ikke mv 1 & ?

Hoi, ben zwanger van de eerste en nu 35 weken. Het kindje is nog niet volledig ingedaald, maar wel bezig \(al een paar weken). Maar nog steeds net zo druk. Al worden de pauzes ertussen wel langer. Maar voel zijn beentjes (of billen wat het ook is), regelmatig aan de bovenkant. En aan de onderkant is ie volgens mij vaak aan het zwaaien, want ook die armen liggen niet stil. Heb regelmatig menstruatie achtige krampen onderin mijn buik en volgens de vk is dat het indalen wat ik voel. En de druk op mijn blaas wordt nog groter, wat zelfs af en toe gewoon pijn doet. Maarja dit voelt bij iedereen weer anders....

Hoi Dee,

die van mij was redelijk snel aan het indalen maar is nog even beweeglijk alleen voelt het anders.
Door het indalen gaat de beeb lager liggen waar door het allemaal net iets minder strak wordt zeg maar.
Daarbij is het ook afhankelijk denk ik van hoeveel ruimte je baby nog heeft.
Die van mij is niet z heel groot, dus die schuift nog even fijn alle kanten op. Het kontje gaat van de linker kant van de navel zo naar de rechter kant, maar het voelt minder pijnlijk.
Wel brandt het bij mij enorm bij het schaambeen want het ingedaalde koppie voel ik precies zitten. Maar dat verschild per moment en per persoon.

Groetjes!

Hoi

Bij mij is hij deels ingedaald nog niet helemaal, ik merkte het vooral door minder maagzuur, heb sinds deze week ook savonds enorme steken op mn schaambeen, naar gevoel..
Die van mij roteert ook lekker op zn bol en dan heb ik een kontje links dan weer rechts dan weer voeten recht tegen mn ribbenkast, wordt vast mooi daarbinnen legt ook zn eigen droomhuis aan, verft ook beneden, heeft niemand om naar te zwaaien dus hou het op verven of behangen?

Word bij mij toch ook niet echt minder, bezige bouwvakker, ruimte of niet....Nou aan mn buik te zien heeft hij RUIMTE hahaha

Ach beter zo dan dat ie zich niet laat voelen, dan hebben we paniek!!!
We zijn aan de laatste loodjes toe dus nog fff

Groetjess
36+5

ik moet vanmiddag naar de vk. Verwacht daar te horen dat de kleine is ingedaald of in ieder geval deels is ingedaald. Ik heb ook minder last van mijn ribben en van maagzuur. (gelukkig want das echt vies)

Vandaag was ik even in het dorp en mensen vroegen of ik niet beter thuis kon gaan wachten tot het ging begijnnen... mijn buik schijnt echt onwijs naar beneden gezakt te zijn. Mensen waren al bang dat ik ineens in 2e ging vallen!! hahahaa

Maar verbouwen is er dus niet meer bij. Hooguit nog wat draaien met het kontje en af en toe een goede rake schop maar verder voel ik niet veel meer. Voel wel dat het leeft zeg maar maar niet meer wat ik een aantal weken geleden nog wel voelde. Het echte timmerwerk is klaar geloof ik. Ach wel jammer heeft ie net het huis naar zijn zin moet ie verhuizen hhahahaa

liefs gridje

Mijn buik is ook al ver gezakt, maar voel mn kleine nog duidelijk..
Het gaat soms echt van links naar rechts aan de bovenkant, maar heb het idee dat ie daardoor alleenmaar sneller zakt...
Moet nog tot vrijdag wachten voor de vk: ben toch wel erg beniewd..
Mn schaambod doet erg zeer en er zijn daar beneden ook aan twee kanten adertjes gesprongen (lijken wel spataaderen) AUW!

Het zal mij beniewen, maar denk zelf dat t niet al te lang meer gaat duren (of hoop ik dat alleen maar???)

Veel liefs Nika

Haha die Nika

Zo zeg ik ook al een paar dagen zal niet lang meer duren..

Mn moeder zei, maak jezelf toch niet gek!
Ze heeft misschien wel gelijk, ben het ook wel zat hoor vooral het slapen en ben wat benauwd door snot bah bah...

We moeten het gewoon afwachten, het is al bijna november....
Straks lopen wij ongeduld allemaal over neeeeeee hahahaha

groetjesss

Terug
Bovenaan