Verbouwing

Weet even niet wat ik ermee moet.
We zijn begin dit jaar begonnen met een verbouwing. Helaas was de aannemer minder enthousiast en is er halverwege verbouwing mee gekapt. Waardoor we zelf alles moesten regelen om er nog een bewoonbaar huis van te maken. Heeft ontzettend veel tijd en geduld gekost. En hebben nu nog geen slaapkamers die waren gesloopt en kwam een verdieping nog bij. Verdieping is er nog niet we hebben enkel 1 kamer kunnen creëren en zijn met 3 weken met z’n 4en. Wil het benedenverdieping bewoonbaar maken dan heb ik rust meer kan ik niet. Maar merk nu echt dat alles bovenwater komt en ik echt onrustig ben van alles. Omdat er nog zoveel ‘ kleine ‘ dingen moeten gebeuren. Heb ook veel schuldgevoelens naar mn dochter toe die onnodig veel heeft moeten meemaken ipv lekker spelen en op vakantie gaan. Ze wacht met smart op haar eigenkamer en we blijven maar zeggen dat het er bijna is. Merk echt dat dit mij gewoon pijn doet. Ben bang dat de schuldgevoelens straks erger gaat worden als de kleine er ook is.

Ondanks dat het voor jezelf supervervelend is, denk ik dat je kindjes er weinig van mee krijgen. Als ze een veilig plekje hebben om te slapen, eten drinken en veel liefde is dat het belangrijkste. Probeer je niet te druk te maken. Klinkt misschien makkelijker dan het is ?

Och jeetje wat naar! Wat  Pannenkoekenplantje zegt klopt inderdaad. Je kindjes zullen dit nog niet zo meekrijgen zoals jij dat doet. Maar ik begrijp dat dit je heel veel doet als ouder. 
Ik hoop dat jullie snel het gewenste huis voor elkaar krijgen. Maar voor nu... Neem de tijd voor jezelf en voor elkaar voor je volgende kleine komt. 

Dikke kus!

Bij mijn vorige (eerste) zwangerschap zat ik ook middenin een grote verbouwing. Vond het vooral aan het eind ook heftig. Nesteldrang en verbouwen gan niet samen. Wat de anderen zeggen; je kindjes zullen dit zich niet herinneren. Misschien kun 1/2 weken van te voren een pauze inlassen en niks meer doen qua verbouwen. Dan maar wat meer hutje mutje in een kamer. Vooral lekker samen zijn. Succes!

Terug
Bovenaan