Verder onderzoek na 20w screeningsecho

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Afgelopen week de 20w screeningsecho gehad, was op zich goed alleen had het kindje een iets te wit darmpakket (zo noemden ze het) hierop vandaag naar de gyn geweest en die bevestigde dit, hij zei dat het minimaal was maar toch.. dit schijnt voor te kunnen komen bij het syndroom van down, de optie die wij nu hebben is.,.vruchtwaterpunctie of zo verder gaan, het onbezorgde van mijn zwangerschap is nu toch wel wat weg en wij moeten snel beslissen wat we willen gezien mijn zwangerschapstermijn, wie heeft dit vaker gehoord of meegemaakt?
Wie heeft ervaring met een punctie?

Gr. een bezorgde mama

Hoi,

Als eerste wil ik zeggen dat je je eigen gevoel moet volgen. Advies geven in deze situaties is altijd moeilijk. Zelf ben ik nu 24 weken zwanger en alles gaat goed.
Wat ik je mee wil geven is hetgeen wij van dichtbij hebben meegemaakt bij vrienden van ons. Tijdens een echo is bij het kindje van vrienden van ons een dikke knekplooi geconstateerd met een kans van 1 op 4. Heel groot dus. Gevolg de hele zwangerschap stress. Verdere onderzoeken; vruchtwaterpunctie en andere onderzoeken hebben geen afwijkingen laten zien. Het jongetje is inmiddels geboren en gelukkig kerngezond. De medische wereld maakt helaas ook fouten en soms zijn dingen niet te verklaren. Gelukkig hebben zij geen abortus gedaan anders had dit gezonde jongentje dus geen kans gekregen. Maar ja wat moet je beslissen als je geen 100% garantie hebt. En als er werkelijk een kans is op een kindje wat  het down syndroom heeft dan kan niemand je vertellen in welke mate. Ik werk zelf op een instelling met geestelijk en verstandelijke gehandicapten en een groot deel daarvan heeft een prima kwalitatief leven. Het is meer dat mensen die hiermee onbekend zijn anders tegen hen aankijken.
Verdere onderzoeken bieden je niet altijd de zekerheid die je zoekt, volg je hart !

Hopelijk helpt mijn verhaal je een beetje....

Groeten van Anouk

Ik heb dan geen ervaring met een punctie, maar wij weten wel dat wij een punctie laten doen mocht er uit een test een soortgelijk bericht komen.
Morgen hebben wij een afspraak voor de combitest.
Wij hebben voor ik zwanger werd al de diverse dingen doorgenomen en weten nu al wat we wel en niet willen.

Sterkte met je keuze

Liefs Noelie

Terug
Bovenaan