<p>Ik ben vrijdag voor de termijnecho naar de verloskundige geweest, we hadden al eerder een kloppend hartje gezien, maar waren toch ontzettend blij dat we dat nu weer zagen en daarbij een compleet, prachtig, bewegend mini kindje.</p><p>De verloskundige vroeg tijdens de echo of ik de NIPT ook wilde doen, ja, dat willen we, aangezien ik tegen de 40 loop en al kinderen heb.</p><p>Toen meldde ze dat ze een verdikte nekplooi zag, zo’n 3,7 mm en de bovengrens is 3,5 mm. Ineens was de roze wolk weg en werd het even een donderwolk. Ze ging maar door met de echo ‘kijk, een handje’! Maar wij konden er allang niet meer van genieten.</p><p>We wilden eigenlijk vooral weten wat we nu moesten gaan doen. We krijgen donderdag een uitgebreide echo om het goed te bekijken, dat is ook precies de dag dat ze het officieel kunnen meten (11+4 weken). En maandag ga ik prikken voor de NIPT en dat duurt dan ook weer 2 weken voor we daar de uitslag van hebben.</p><p>Ook al proberen we het positief te bekijken en is de kans dat alles goed is altijd nog groter dan slecht, ik ben ontzettend nerveus en krijg iedere keer een beetje buikpijn als ik er aan denk.</p><p>Ik kan gewoon niet meer genieten van de zwangerschap op deze manier en had liever gehad dat ze het niet had gezegd en we er later achter waren gekomen, of niet.</p><p>Heeft iemand hier ervaring mee? Dat het ook te vroeg gemeten was en het later toch veranderde?</p><p>Alvast ontzettend bedankt!</p><p>Oh ik was tijdens die echo, dus 10+4 weken zwanger.</p>