Verdikte nekplooi tijdens 12w echo

Hee Pukje!
Ik was het Juni topic de hele tijd in de gaten aan het houden omdat ik heel erg benieuwd was hoe het gelopen is! Helaas toch nog steeds een verdikte nekplooi dus, wat ontzettend kl*te! Zo verschrikkelijk die onzekerheid! Hoe was de nekplooi in vergelijking tot de echo ervoor?
Is het nu afwachten op de echo bij 12 weken en de NIPT uitslag, of hebben ze je al meer verteld?

Een hele dikke knuffel en heel veel sterkte!

Hier dus ook nog onzeker, donderdag bij 11+4 een nieuwe afspraak. Maar ik ben enorm ongerust.
 
Hoi Pukje,
Wij hebben dit ook meegemaakt. De nekplooi was bij 12 weken 7,3 mm, flink verdikt dus. Na meerdere onderzoeken bleek er gelukkig niks te vinden te zijn. Nu hebben we een kerngezond kindje. Het kan dus echt twee kanten op.
Je zorgen en onzekerheid zijn heel begrijpelijk en het wachten duurt lang. Hoe moeilijk het ook is, het heeft mij geholpen om niet te gaan zoeken naar wat het zou kunnen zijn op internet, maar de uitleg en onderzoeken van de artsen af te wachten. 
Hopelijk is de echo dinsdag positief! Heel veel sterkte en succes met wachten komende dagen! 
 
Ahnee, wat super naar dat de afspraak zo gelopen is. Daar heb je helemaal niets aan nee!
Sterkte, hopelijk dinsdag meer duidelijkheid en hopelijk een goed bericht!!
 
Hee Pukje,
Hoe is het? Meer duidelijkheid gekregen vandaag? Zie nu je vragen, sorry heb nog niet gereageerd. 
Weet niet of je er nog wat aan hebt, maar toch: bij ons was de nekplooi zo flink verdikt dat we geen nipt meer konden doen. Wij zijn meteen doorgestuurd naar Maastricht en hebben daar super duidelijke uitleg gehad van een hele goede fijne arts. Ze hebben toen ook meteen een echo gemaakt en alles uitgebreid bekeken. Naar aanleiding van dat gesprek hebben we voor een vruchtwaterpunctie gekozen. Dit kon bij 15+3 en is ook meteen op die dag gepland. De uitslagen van de punctie waren gelukkig goed. Daarna hebben we de 20 weken echo nog in Maastricht gehad. Toen dat ook goed was zijn we terug verwezen naar de eigen verloskundige en hebben we verder de reguliere zorg gekregen met extra echo's.
Hopelijk heb je vandaag een gunstige meting gehad! 
 
He pukje hoe ging de echo vandaag? Ik leef met je mee dus ben benieuwd. Ik hoop dat het goed is gegaan en er nu niks geks te zien was. 
 
Terug
Bovenaan