verdikte schildklier

Zowel in mijn vorige zwangerschap als in deze werd er door een (vreemde) huisarts opgemerkt dat mijn schildklier opgezet was. Heeft iemand anders hier ook ervaring mee? Ik moet nu een echo laten maken en een bloedonderzoek laten doen. In april heb ik nog een bloedonderzoek gehad n.a.v vermoeidheidsklachten en toen waren de bloedwaardes van mijn schildklier nog goed,maar toen was ik ook nog niet zwanger.
 
Hoi Saskia,
Meestal als je problemen hebt met je schildklier en vermoeidheidsklachten spelen hierin een rol dan werkt meestal je schildklier iets te traag. Zelf heb ik een aangeboren schildklierafwijking en slik hier al mijn leven lang medicijnen voor, ook tijdens mijn zwangerschap. Die medicijnen zijn niet schadelijk voor je ongeboren kindje want het zijn eigenlijk lichaamseigen stoffen die je lichaam te kort heeft. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes Daantje
 
Die vermoeidheidsklachten hadden waarschijnlijk te maken met mijn allergie (hooikoorts etc). Of met het feit dat we heel erg bezig waren zwanger te raken. Na een paar maanden was het gelukkig over (en was ik ook zwanger). Buiten mijn zwangerschappen om is er nooit iets over die schildklier gezegd en ik heb ook nergens last van. De syptomen van struma (de arts denkt dat het dat is) herken ik ook helemaal niet. Ik wacht de onderzoeken maar af en dan zie ik wel. Bedankt voor je reactie.
 
Het zou wel kunnen dat dit met je zwangerschap te maken heeft. Als je zwnger bent verandert immers je hele hormoonhuishouding, en het zijn ook hormonen die afgescheiden worden door je schildklier. Misschien waren je schildklierwaarden voor je zwangereschap maar net boven het minimum (en dus voldoende) en nu iets gezakt (en dus te laag)??? Ik zeg niet dat het zo is, maar laat het toch maar eens checken.
Groetjes,
Marian
 
Terug
Bovenaan