Verdorie!

Ik moet het even van me afschrijven hoor!
Zo blij dat wij onverwacht toch nog een derde kindje mogen krijgen echt een droom die uit komt!
Maar wat een heftige zwangerschap zeg!
Ik lees zoveel positieve dingen en gelukkige berichten dat ik me soms schaam om uit te spreken hoe kut ik me voel!

Mijn vermoeidheid is niet overgegaan na de 3 maanden maar zelfs toegenomen. Hierdoor weer ik steeds futlozer en liep ik zelfs tegen palen en mensen op en nog veel meer rare klachten. Na bloedtesten blijk ik een flink tekort te hebben aan vitamine B12. Nu slik ik hier tabletjes voor. Ik kan door de vermoeidheid en gebrek aan concentratie niet meer normaal functioneren op het werk vanaf volgende week weer halve dagen proberenZ
Vandaag voor de glucosetest wezen prikken en helaas blijk ik zwangerschapsdiabetes te hebben en moet ik maandag naar het ziekenhuis zodat ik insuline kan spuiten.

Ik ben er zo verdrietig over. Ik ben nu 28 weken zwanger en vind het weleens tijd dat ik ga genieten!

Ik ben zo bang dat de baby alle stress mee krijgt! Soms ben ik ook bang dat het allemaal helemaal niet goed gaat met de baby, al heb ik hier geen reden voor want ik voel haar dagelijks goed bewegen! Maar toch blijf ik met die nare gedachten rondlopen!

Ik wil niet meer klagen en zeuren maar ik voel me gewoon zo kut en ellendig!

Ik kan niet wachten tot ik de baby gezond en wel in mijn armen heb! Ik voel me machteloos zo zwanger!!
 
Wat heftig zeg! Gelukkig houden ze je wel in de gaten, blijf ook aan de bel trekken. Ik sliep ook veel en zelfs 2x in de supermarkt ? dit ging ff weg rond de 30 wk tot ong 38 wk. hoop dat je ook ff een vrolijker stukje krijgt. Pak ook je rust!! Je slaapt immers voor 2 ❤️ ik kan er jammer genoeg niet veel positievers van maken want ik denk niet dat je zit te wachten op "tijdelijk" en "het is het dubbeldwars waard". Ook de hormonenpreek laat ik achterwege ? ik wens je veel sterkte, beterschap en hoop dat je je snel weer wat beter voelt ? misschien dat de insuline je een beetje opknapt? Of het in ieder geval voor je lijf wat beter maakt ❤️ en vergeet niet het is echt niet erg om te zeggen dat je zwangerschap tegenvalt. Ik kon die hippie-zwangeren ook altijd echt schieten!! Misschien dat je in je verlof ook weer iets happier bent, dan hoef je ook lekker niets.. heb je geen vakantiedagen die je eventueel op kannnemen om je verlof al wat eerder te starten?? 
 
Herkenbaar! Ik vond mijn zwangerschap ook vreselijk. Ik was van begin tot eind dagelijks misselijk en voelde me psychisch echt niet goed. Ook heel neerslachtig en verdrietig. Ik heb er veel over gepraat met de verloskundige. Wat ook hielp, is eerlijk zijn naar de omgeving. Gewoon zeggen dat je het niet leuk vindt. De schijn ophouden kost nog meer energie. En je niet schuldig voelen! Dat moeten genieten van een zwangerschap, bah. Soms lukt dat gewoon niet.
En probeer elke dag een doel te stellen. Ik had bv als doel om op een dag de badkamer te poetsen en het bed te verschonen. Het zijn kleine dingen maar als je het op die manier doet blijf je bezig met iets en ben je toch nuttig. Succes en sterkte ermee! 
 
Om te beginnen, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.

Maar wat herkenbaar, je hoeft je echt niet schuldig te voelen.
Er zijn er zoveel die net als ik niet hebben kunnen genieten van de zwangerschap.
Zwanger zijn, pfoee ik vond er echt geen klap aan.
En dan had ik nog een zwangerschap waar ik niet over mag klagen.
Maar o wat ben ik blij dat ze er is en eerlijk gezegd,
ik zou het zo nog een keer doen!

Vervelend van de diabetes en b12 tekort.
Hopelijk hebben degene in je omgeving begrip voor jou situatie.
Je zou eventueel ook aan kunnen geven bij je vk dan kunnen ze je eventueel doorsturen naar een pop poli om met iemand te praten, mocht je dat willen.
Zet hem op, hou nog even vol!
Liefs & Sterkte
 
Terug
Bovenaan