verdoving?????

Hoi meiden

Ik heb even een vraagje.
Ik moet dinsdag naar de tandarts en daar krijg ik een verdoving voor mijn behandeling.
Nou is mijn vraag mag dit wel is dat niet schadelijk voor het kindje.
Bij mijn eerste zwangerschap moest ik wachten tot dat ik bevallen was.
Maar nu zegt de assistente dat het wel kan wat denken jullie???

groetjes Ilona

18 weken en 2 dagen

Behandelingen in de eerste drie maanden het liefst uitstellen. Na drie maanden kan het eigenlijk geen kwaad.

Zorg er wel voor de ze anesthesie gebruiken zonder adrenaline. De adrenaline zorgt er voor dat de bloedvaten vernauwd worden en daardoor geen bloed toevoer meer komt in die zenuw die hij wil verdoven. Natuurlijk maak je ook adrenaline aan alleen die hoeveelheid is minimaal. De stof blijft nog drie weken in je lichaam. En kan schadelijk zijn voor je baby

Dus vraag om een verdoving zonder adrenaline. Waarschijnlijk gebruiken ze die ook wel, het is bij hun ook bekend dat je bij zwangeren niet de normale mag gebruiken. Het eenigste nadeel is dat het langer duurt voordat de verdoving zit en hij is veel sneller uitgewerkt.

Veel succes bij de tandarts.

Groetjes Evy

Hoi,
Ze hebben tegenwoordig een ander soort verdoving voor als je zwanger bent. In ieder geval dat heeft mijn tandarts. Vorige zwangerschap is er bij mij een kies getrokken. De verdoving is wel eerder uitgewerkt daarna, en dat is minder, maar wachten tot na de bevalling lijkt me ook niks.
Zou het wel even navragen wat voor verdoving je krijgt.
Ivy

Hoi,

Ik ben deze zwangerschap al aardig wat keertjes bij de tandarts geweest en met name in de eerste 3 maanden omdat ze steeds niet wisten waar de pijn vandaan kwam en die bleef maar. Ik heb toen een paar keer een zenuwbehandeling gehad en had daar toch echt een verdoving voor nodig. Ik heb het tegen de tandarts gezegd, maar volgens hem kon het geen kwaad.  Een paar weken terug  kwam de pijn weer en toen had ik weer een afspraak gemaakt bij de tandarts. Ik heb toen wel even de verloskundige gebeld ivm de verdoving omdat ik nu aan het eind van de zwangerschap zit, maar volgens haar kon het in principe ook geen kwaad. Het is een plaatselijke verdoving en zit zo ver bij het kindje vandaan, dat ik daar niet over in hoefde te zitten. Uiteindelijk heb ik de afspraak afgezegd omdat de pijn ineens weer wegging en ik nog maar zo kort moet dat ik een paar weken na de bevalling een afspraak maak. Behandelingen die niet perse nodig zijn, kan je natuurlijk uitstellen, maar wat moet dat moet.
Succes!

Annelies 38w+5d

Hoi,

Bij mijn vorige zwangerschap moest ik ook een benahdeling bij de tandarts ondergaan met verdoving. Volgens de verloskundige en de tandarts kon dit geen kwaad. Ik was toen 8 weken zwanger.
Deze zwangerschap eindigde met 10 weken in een miskraam. Misschien heeft dit niks met de verdoving te maken, maar toch ...

Ik ben nu opnieuw zwanger (6 weken) en ben vorige week naar de tandarts geweest, maar deze keer heb ik de verdoving geweigerd, voor de zekerheid.

Groetjes,

Femke

Hoi hoi!
in de eerste 12 weken mag je inderdaad geen verdoving. Ik ben met 12 weken ook naar de tandarts geweest en had een beginnend gaatje, en ik moest toch nog wachten van mijn tandarts. In week 21 van mijn zwangerschap heb ik een verdoving gehad. dus met 18 weken moet het wel kunnen.
Liefs diana

Terug
Bovenaan