verdriet en vreugde

Zoals jullie al hebben kunnen lezen is 14 december onze zoon Paddy geboren. Wat ik er toen nog niet bij heb vermeld is dat diezelfde morgen mijn opa is overleden. Hij had een paar dagen eerder zijn heup gebroken en heeft ons zoontje helas niet meer mee mogen maken. Ik ging iedere week bij hm op bezoek en ondanks dat hij dementerend was wist hij dat ik zwanger was en leefde hij op zijn manier mee. Hij kon bijna niet meer praten maar voelde elke keer aan mijn buik met een grote glimlach op zijn gezicht. Hij was een lieve man en ik mis hem enorm. Het gekke is dat wij precies hetzelfde 7 jar geleden ook hebben meegemaakt toen mijn dochter geboren werd. Op diezelfde ochtend overleed de opa van mijn man. Toen stond het allemaal wat verder van mij af merk ik nu maar ook toen was het een dubbel gevoel van vreugde en verdriet.
Op het moment dat ik nu zwanger werd wist ik diep van binnen al dat mijn opa het niet zou redden totdat mijn baby er was, maar iedereen sprak dat tegen omdat het nog zo goed ging met opa. Helaas werd mijn voorgevoel toch waarheid.
Met ons zoontje gaat alles prima en ik be er van overtuigd dat hij een geweldige engelbewaarder heeft in de persoon van mijn opa, maar het verdriet blijft toch nog wel even vlak onder de oppervlakte en de tranen zitten soms nog erg hoog.

Jeetje wat heftig! En dat jullie dat al twee keer hebben meegemaakt. Jullie kinderen hebben wel hele bijzondere beschermengelen!
Veel sterkte en lekker veel met Paddy knuffelen!

hoi nouky11,

wat een verdriet allemaal. zo zie je maar dat verdriet en blijdschap dicht bij elkaar liggen.
heel veel sterkte de komende tijd en geniet van jullie zoon

groetjes van aafje (april11 mama)

Ik kan me voorstellen dat je gevoel heel dubbel kan zijn tussen vreugde en verdriet. Zo zie je maar weer hoe waar het gezegde is; het leven gaat door... Sterkte en ik hoop dast je toch flink kan genieten van Paddy!

Sterkte en gecondeleerd ermee!
Kan me voorstellen dat je het heel moeilijk er mee hebt! Gelukkig kan je lekker genieten van je ventje dat maakt een hoop goed!

Dat is inderdaad erg verdrietig, ik kan me voorstellen dat je je opa mist en graag had gewild dat hij Paddy nog had kunnen ontmoeten. Maar inderdaad, een betere beschermengel kan Paddy zich vast niet wensen... Geniet van je zoon en geef jezelf ook de ruimte om soms even verdrietig te zijn!

Bij mij na 10 dagen mijn oma ze heeft onze dochter ook niet meer gezien.. na mijn laatste kraamdag is ze op de ic opgenomen en daar mochten we niet met haar heen

liefs sjuul

weet helemaal hoe je jevoelt

Terug
Bovenaan