Verdriet KDV

<p style="text-align: left;">Nu sinds 2 weken hoor ik van het kdv dat mijn dochtertje van 14,5 maand erg verdrietig is. Ze begint super vrolijk bij het wegbrengen. Maar na een tijdje huilt ze veel en wilt niet zelf spelen. Vandaag zelfs de vraag of we haar konden halen.</p><p>Vorige week was ze thuis ook erg aan het jengelen. Maar dat lijkt wel over.</p><p>Herkent iemand dit. Vind het nu zo moeilijk worden om haar naar kdv te brengen.</p>
 
Op het kdv vonden ze het lijken alsof ze ergens last van had. Maar ze is niet ziek en thuis is ze best normaal.
Wel gaat ze snel jammeren als iets niet lukt of mag... maar daar prikken ze op het kdv toch ook wel doorheen?
 
Ze bedoelen het waarschijnlijk goed en dachten omdat ze dit gedrag niet van haar kennen dat ze misschien niet fit was?
Blijf vooral goed communiceren met het kdv. Vertel dat ze dit gedrag thuis ook weleens heeft en misschien kom je samen achter de reden?
 
 
Heyyy
Wij zitten in precies dezelfde situatie.
Hier al vanaf augustus september dit gedrag.
Normaal is dit een fase bij kindjes gaf het kdv  aan maar bij mijnzoontje  duurt hetheel lang. 
Wij hebben vorige week een gesprek gehad op het kdv  omdat ze al aan geven dat het zo nietlanger  kan.
Uiteindelijk een fijne oplossing gevonden door hem ipv  1 dag in de week 2 ochtende te brengen  kijken of dit helpt . En hij krijgt een uurtje extra 1 op 1 aandacht. 
Hij vind hetook moeilijk om daar te spelen en wil alleen maarbij  de juffrouws  hangen . Zodra  die uit zijn buurt weg lopen gaat die huilen . Als andere kindjesmet hem willen spelen gaat die ook huilen. Hij wil zelf niet spelen schuift al het speelgoed weer weg.
Lacht niet en loopt niet terwijl die thuis alles af loopt .
Ik heb ook veel verdriet erom en vind het ontzettend moeilijk hem zo achter te laten.
Ben blij met het gesprek van het kdv  en hopelijk zit er weer gauw voorruit gang in.  Mijn zoontje is nu ook 14 maanden trouwens. 
Misschien is een gesprek op het kdv  een fijn iets voor jullie ook?
 
Ik snap je gevoel. Je wil niets liever dan dat je dochter het naar haar zin heeft op het kdv. Ik ben leidster op een kdv en wij komen deze situatie ook weleens tegen. Mijn advies is om je kind meerdere dagdelen te brengen per week totdat zij haar plekje er heeft gevonden en er met plezier heen aan. Mits dit kwa financiën mogelijk is voor jullie natuurlijk. Wij hebben een kindje in onze groep die 2 dagdelen per week kwam en maar niet kon wennen. Hele ochtend of middag aan het huilen was en niet tot spel kwam, niet wilde eten of drinken, niet ontwikkelde. Met ouders over gehad en nu komt hij 2 dagdelen en 2 hele dagen per week en 2 maanden later is het kindje zo veranderd. Hij zwaait zelfs zijn moeder uit bij het wegbrengen. Huilt niet meer. Eet en drinkt beter als thuis. Slaapt beter dan thuis en zoekt contact met anderen. Zingt en lacht de hele dag door. Dit had hij even nodig blijkbaar. Ik geef je geen garantie maar als je die ruimte hebt in je budget waarom dan niet proberen?
 
Ach, wat sneu voor je kleintje. Hoeveel dagen gaat je dochter en hoe lang al? Misschien is het een kwestie van niet kunnen wennen? 
Onze zoon gaat maar 1 dag en dat gaat gelukkig heel goed. Ik hoor wel eens van de leidsters dat voor veel kindjes 1 dag te weinig is om goed te wennen. 
 
Terug
Bovenaan