Verdriet om opa en oma

Telkens als opa en oma op bezoek zijn geweest of wij zijn daar geweest hebben we een verdrietige Stefan.
Elke keer vraagt hij of hij mag logeren bij opa en oma of dat ie met hen mee mag naar huis.
Ik vind dit heel vervelend. Aan de ene kant voor hem omdat ie dus steeds zoveel verdriet heeft en aan de andere kant voor mijzelf omdat ik het jammer vind dat ie ALTIJD liever ergens anders is dan thuis. Nou weet ik natuurlijk ook wel dat het gras bij de buren (lees: opa en oma) altijd groener is, maar toch... Het geeft een vreemd gevoel.

Heeft er iemand tips???

Groetjes!
Margo

Zeg gewoon dat je begrijpt dat hij het heel erg leuk vond bij opa en oma! Maar dat jullie nu weer naar huis moeten omdat opa en oma nu ook weer moeten eten/werken/slapen oid.

Vraag hem wat hij zo leuk vond bij opa en oma.. Misschien gewoon omdat opa of oma zo lief zijn (bevestig dit dan), of omdat hij er lekkere snoepjes kreeg (zeg dan dat hij een geluksvogel is ;-)) of misschien wel omdat hij er leuk gekleurd heeft met ze! Vraag hem dan of hij het leuk zou vinden om met jou straks/morgen een mooie tekening te gaan maken. En dat als hij iets moois heeft gemaakt jullie deze de volgende keer aan opa en oma gaan geven! is dat geen goed plan??!!
Vaak worden ze dan helemaal enthousiast.

Voel je niet tekort geschoten door het feit dat hij gek is op opa en oma. Dat is (bijna) ieder kleinkind!! Lekkere snoepjes, de volle aandacht en daar mag altijd net iets meer.. daar zijn ze opa en oma voor!!

liefs,
Esme mv Kay en Gwen

Ja je hebt (zoals altijd haha) weer gelijk!
Verstandelijk weet ik ook wel dat het een normale reactie van hem is, maar het drukt altijd een stempel op het bezoek.
We gaan dan altijd weg (of zij) met een huilend kind.
Ach en tekort geschoten, dat valt wel mee... ik weet gewoon dat wij zijn ouders zijn en dat dat onvervangbaar is. Laatst vroeg Stefan: mamma.... mag ik vanavond bij jou logeren??? SMELT!!!!!
Dan besef ik ook wel dat het goed is. Ook zegt ie vaak: mamma bij jou ben ik veilig he??
Dan ben ik blij dat ie dat veilige gevoel bij ons heeft!

Liefs!

Hoi Margo,

Misschien een tip.
Een vriendin van mij heeft een zoontje van inmiddels 5. Papa is vrachtwagenchauffeur en dus ook wel eens een paar dagen achter elkaar weg.
Heel soms dan gaat papa bij zijn zoon logeren. Ze maken er een klein feestje van en papa slaapt dan op een matras bij zijn zoon in de kamer. Hoewel opa en oma voor hem heilig zijn, kunnen ze echt niet op tegen deze logeerpartij!

Groetjes,
Ellen mv Julian

Terug
Bovenaan