verdriet ook stress???

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

ik heb even een kleine vraag. Als je intens verdrietig bent, is dat net zo slecht voor je kindje als stress. Ik heb namelijk vandaag te horen gekregen dat mijn moeder nog maar een paar maanden te leven heeft. Ik ben hierdoor echt helemaal lamgeslagen. Ik voel de kleine wel heel veel, maar weet dus niet of mijn verdriet schadelijk is voor mijn kindje.
Ik ben nu 31 weken zwanger.

x guppie

Hoi

Wat vreselijk om dit te horen te krijgen! Heel veel sterkte toegewenst.

Ik denk dat je doordat je zo verdrietig bent ook wel wat stress zult
hebben/krijgen maar dat is echt niet direkt schadelijk hoor!

Toen ik zwanger was van mijn dochter heb ik ook veel stress gehad en
met haar is absoluut niks mis. Wel kan het zijn dat je eerder een
huilbaby krijgt maar daar zou ik mij niet druk om maken. Denk aan
jezelf in deze moeilijke tijd. Neem je rust en je momenten met je baby
in de buik en geniet van de tijd die je nog hebt met je moeder. Maakt
je alsjeblieft niet druk over eventuele stress want daar krijg je het
juist van.

Heel veel sterkte de komende tijd.

Hoi guppie,

Ik kan je helaas geen antwoord geven op je vraag, maar wil je heel veel sterkte wensen!
Kreeg meteen een brok in mijn keel tijdens het lezen. Ik leef met je mee!!!

Veel liefs,
mama2004

heel erg bedankt voor je reactie. Ik probeer zo rustig mogelijk te blijven onder de situatie, maar vroeg het me toch even af. Mijn moeder heeft vanaf het begin van mijn zwangerschap geroepen dat ze het kindje nooit zou zien. Ik dacht er nooit bij na dat ze bedoelde dat ze er dan niet meer zou zijn. Ik dacht dat ze bang was dat ik weinig naar haar toe zou gaan omdat ik nogal uit de buurt woon. Dat ze  er over een paar maanden niet meer is, is echt een klap in mijn gezicht. Dit is namelijk mijn eerste kindje en ik had het me heel anders voorgesteld allemaal. Gezellig met mijn moeder en de kleine leuke dingen doen enzo, maar het zit er allemaal niet in voor ons. Dit overschaduwd wel mijn zwangerschaps geluk.

nogmaals bedankt voor je reactie.

x guppie

Hoi,

Ik kan me je gevoel goed voorstellen. Mijn moeder is overleden tijdens mijn zwangerschap. Ik heb veel verdriet en stress hiervan gehad. Ook ik heb me zorgen gemaakt hierom. Maar je kunt hier niets aan doen. Je zal die emoties toch toe moeten laten, anders heb je kans dat je het niet verwerkt en er later veel problemen mee krijgt.
Mijn dochter is trouwens kerngezond en super vrolijk, zeker geen huilbaby. Toen ik mezelf tijd gaf om verdrietig te zijn kon ik ook later weer genieten van mijn zwangerschap en kindje. Op het forum van Verlies en verdriet staan ook regelmatig verhalen over het verliezen van een ouder, misschien heb je daar iets aan.
Ik wens je heel veel sterkte en geluk met je kindje.

Groetjes

Hoi.
Wat een verhaal zeg!!
Ik wil je even heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd.
Ik denk aan je!!
Liefs Mikkie

Terug
Bovenaan