VERDRIET

hi meiden,

De meeste zullen mij wel kennen want ik heb hier een hele tijd gezeten.
Ik zit nu in mijn 4e zwangerschapsmaand en alles gaat gelukkig goed. Dat is niet het probleem maar een vriendin bij wie het maar niet wil lukken. Ze is nu al jaren bezig, heeft een aantal miskramen achter de rug en is 7 jaar ouder dan ik. Ze 1 van mijn beste vriendinnen en ze kan het maar niet accepteren dat ik zwanger ben hoe erg ze het mij ook gunt. Ik heb haar ook de tijd gegeven want ik weet zelf uit ervaring hoe moeilijk het is als iedereen om je heen zwanger wordt en jij niet. Alleen het lijkt nu erger te worden. Gisteravond wou ze mij niet eens aan de telefoon hebben want als ze mijn stem zou horen dan zou ze in huilen uitbarsten. Ik heb heel lang met haar man gepraat en daarna heb ik een potje staan huilen. Ik weet nu niet meer hoe ik haar het beste kan benaderen. In slechte tijden was ze er altijd voor mij maar nu in goede tijden kan ze dit niet delen met mij en dat vind ik heel erg.

Kunnen jullie mij advies geven hoe ik dit aan moet pakken want ik wil haar niet kwijt als vriendin! En ik wil haar heel graag steunen in haar kinderwens en de behandelingen die ze moet ondergaan.

Op zo'n moment is het heel moeilijk om van je eigen zwangerschap, waarop wij lang hebben gewacht, te genieten en je niet schuldig te voelen.

Verder wil ik iedereen succes wensen met de komende behandelingen want het gaat een keer lukken al lijkt dat nu zo ver weg!!!

liefs,
Marielle

Hoi Marielle,

Het is vreselijk voor je vriendin wat haar overkomt en natuurlijk is het dan erg moeilijk als je beste vriendin zwanger is. (ik heb daar ook erg veel moeite mee in mijn situatie) Dit neemt echter niet weg dat jij van deze periode MOET genieten. Jij bent niet de oorzaak van haar ongeluk. Je kunt niet van haar verwachten dat je met haar over je zwangerschap kan praten dus wellicht kun je met iemand anders vast de voorpret delen. Ze kan echter ook niet van jou verwachten dat jij deze zwangerschap laat overschaduwen door haar verdriet. Vraag haar eens wat zij het prettigst vind. Wellicht is het voor haar makkelijker om even geen contact te hebben. Zeg gewoon dat je haar begrijpt en respecteert en  dat je wil doen wat voor haar het prettigst is in deze rotsituatie. Als dit betekent dat jullie elkaar even niet spreken dan is dit zo. Dit komt vanzelf wel weer goed. Ze heeft tijd nodig en jij ook want dit is de tijd dat jij moet genieten van jouw zwangerschap!! Vergeet vooral dat laatste niet he!

lfs inge

Hoi,
Ik kan me haar gevoelens wel  voorstellen. Ik hoop alleen niet dat het jullie jullie vriendschap kost. Jij hebt natuurlijk ook in hetzelfde schuitje gezeten en weet als geen ander hoe het voelt. Ik zou inderdaad aan haar vragen wat zij fijn vind. Maar ik vind ook dat jij jezelf niet moet gaan wegcijferen omdat jij ook mag genieten van je zwangerschap! Ik schrok eerst toen ik je onderwerp zag, ik dacht even dat het fout was gegaan. Gelukkig niet! Alweer 4 maanden! Gaaf he! groetjes Noor

Denk even aan je zelf, misschien kun je haar een brief schrijven en zeggen wat je voelt over de situatie. misschien helpt dat haar ook.
dat je erg graag wil zijn maar dat zij het dat wel moet toelaten.
heel veel sterkte, liefs ilona

Denk even aan je zelf, misschien kun je haar een brief schrijven en zeggen wat je voelt over de situatie. misschien helpt dat haar ook.
dat je erg graag wil zijn maar dat zij het dat wel moet toelaten.
heel veel sterkte, liefs ilona

HI,
Ik heb jullie raad opgevolgd en haar een email gestuurd waarin ik uitleg dat ik niet weet hoe ik haar het beste kan steunen en dat ik zo graag wil dat zij ook zwanger is. En dat ik respecteer en begrijp als ze even afstand wil. Ze heeft meteen terug gereageerd dat ze mij de zwangerschap enorm gunt maar dat ze de knop niet om kan zetten en eroverheen kan stappen. Ze zegt ook dat ze absoluut onze vriendschap niet kwijt wil. Het was een hele fijne emailcorrespondentie en ik wil jullie enorm bedanken  voor jullie adviezen. Ik wist even niet meer wat ik moest doen  vanmorgen. Ik heb haar ook nog een hele mooie kaart gestuurd met een gedicht die ze morgen krijgt.
En nu maar hopen dat het aankomende maanden beter met haar gaat. Ze staan op de wachtlijst voor iui in het umc. Ik begrijp helemaal wat ze voelt en jullie natuurlijk ook(helaas).

gr
Marielle  

HI,
Ik heb jullie raad opgevolgd en haar een email gestuurd waarin ik uitleg dat ik niet weet hoe ik haar het beste kan steunen en dat ik zo graag wil dat zij ook zwanger is. En dat ik respecteer en begrijp als ze even afstand wil. Ze heeft meteen terug gereageerd dat ze mij de zwangerschap enorm gunt maar dat ze de knop niet om kan zetten en eroverheen kan stappen. Ze zegt ook dat ze absoluut onze vriendschap niet kwijt wil. Het was een hele fijne emailcorrespondentie en ik wil jullie enorm bedanken  voor jullie adviezen. Ik wist even niet meer wat ik moest doen  vanmorgen. Ik heb haar ook nog een hele mooie kaart gestuurd met een gedicht die ze morgen krijgt.
En nu maar hopen dat het aankomende maanden beter met haar gaat. Ze staan op de wachtlijst voor iui in het umc. Ik begrijp helemaal wat ze voelt en jullie natuurlijk ook(helaas).

gr
Marielle  

Terug
Bovenaan