Verdriet

Ik moet geloof ik gewoon even m'n "ei" kwijt.... : Ik heb deze week voor de 2e keer een miskraam gekregen. De vorige was precies 3 maanden geleden, wat dus wil zeggen dat ik direct na de vorige miskraam zwanger ben geworden, de 1e zwangerschap was via IUI en de 2e spontaan. Van het heen en weer geslinger van de emoties ben ik behoorlijk uit m'n normale doen. Uiteraard moet ik aan de buitenwereld laten zien dat ik niet kapot te krijgen ben en gewoon hoop blijf houden..... en dat verwachten ze dus ook gewoon van me.... dat is nog het meest walchelijke van alles. Ik zit met m'n verdriet van het verlies en heb het idee dat er werkelijk helemaal niemand op deze aardbol rondloopt die begrijpt wat ik voel! Natuurlijk huil ik niet en natuurlijk raak ik niet in paniek maar de tranen, verdriet en angst zitten zo diep van binnen dat ze gewoon niet naar buiten kunnen komen.... ofzo... kan het eigenlijk niet echt omschrijven maar ik geloof dat het wel oplucht...

Liefs Pip

Lieve pip,
je mag natuurlijk wel verdriet hebben, het is niet alleen het verlies van het vruchtje, het is ook de twijfel of het nu ooit nog zal lukken en wat dacht je dat een zwangerschap, al is het kort, met je lichaam doet, je hormonen , alles is hotel de botel.
Gelukkig mag je het hier er uit gillen, dat helpt echt, ik weet er alles van, heel veel sterkte en moed houden, denk maar aan die dappere Floor, positief blijven.

liefs, Jeanette

Hoi Pip,
Ik herken je gevoel wel. Ik heb in februari een mk gehad en was daar ook heel erg verdrietig van. Toch ben ik met de 2 curretages (ik moest in 1 week 2 x gecurreteerd worden) iedere keer alleen die dag thuis gebleven. Ik vind het moeilijk om verdrietig te zijn met mensen om me heen. Van binnen huilde ik van buiten probeerde ik gewoon te zijn. Nu ben ik net weer ongesteld geworden en ook dan ben ik eerdere keer weer heel verdrietig maar kan dit niet uiten in mijn omgeving. Daarom vind ik het internet ook zo fijn. Wel mijn verhaal kwijt kunnen bij mensen in soortgelijke situaties.
Ik wil jou veel sterkte wensen bij het verwerken want het doet toch een boel met je. Je hebt nu ws helemaal de angst voor een volgende zwangerschap nu het 2x fout is gegaan. Ik hoop dat je er met je partner goed over kunt praten en ik wens je spoedig een goede zwangerschap.
Uit hier maar je gevoel en ik hoop dat dit je in ieder geval helpt.
Groetjes van Caroline

Beste Pip,

Het is heel erg logisch dat je je zo voelt. Wij weten hier op het forum maar al te goed hoe je je voelt. De buitenwereld hoeft natuurlijk niet altijd te zien hoe verdrietig je bent maar ik denk dat het wel goed is om iemand (naast je partner) te hebben waar je je verhaal bij kwijt kunt. Ik sluit me verder helemaal bij Jeanette aan. Naast het verlies van het kindje, overvalt je vooral de angst van, wat als het nooit lukt. Geloof me, het vertrouwen krijg je vanzelf wel terug en je krabbelt ook echt wel weer uit dit dal maar neem even de tijd om alles te verwerken. Sterkte meid!

Groetjes F.

Hoi Pip
Dit is gewoon heel erg, je voelt je zo ellendig. Ik voel me al rot iedere keer als in ongesteld wordt laat staan na een tweede miskraam! Ik hoop dat je je geveol wel lekker kunt uiten bij je partner.
Sterkte.

Liefs
Lotte

wat klote allemaal,om het maar even duidelijk te zeggen...ik vind dit soort dingen zo oneerlijk...jullie willen zo graag en het wil soms maar niet lukken,elke keer weer de teleurstellingen en sommigen gaan er mee om of het allemaal niks is...een kennis van me heeft gewoon twee keer een kind weg laten halen dat moet toch niet mogen?? meer dan je heel erg veel sterkte en geluk wensen voor de toekomst kan ik helaas niet doen...ik wou dat het allemaal wat makkelijker was,maar dat is het niet...soms voel ik me geoon schuldig dat ik wel zwanger ben en geen problemen heb...ik besef me dan ook iedere dag weer hoe enorm veel geluk ik heb!!
hoe moeilijk ook probeer de moed niet op te geven maar geef wel toe aan je verdriet,probeer niet aan andermans verwachtingen te voldoen,dat doen ze ook niet aan die van jou!! je hoeft niet altijd sterk te zijn!!

liefs claudia(december)

Terug
Bovenaan