verdrietig gevoel

Ik ben de mama van Pip en knulletje van 11 maanden. Ik betreur het dat het eerste jaar zo is omgevlogen, bijna aan me voorbij is gegaan lijkt soms wel. Nu zie ik mama's met baby's aan de borst overal waar ik kijk en dan krijg ik een vreemd gevoel in mijn buik. Als je heimwee hebt of iemand heel erg mist, dat gevoel wat je dan in je buik krijgt. Heel gek, ik ben meestal niet zo labiel maar ik wordt met dit gevoel iedere dag geconfronteerd. Terwijl ik de ontwikkelingen die hij heeft doorgemaakt en zijn trotse koppie van wat hij allemaal al kan ook voor geen goud meer wil missen!
Misschien is het omdat alles bij hem snel is gegaan. Hij is 5,5 week te vroeg geboren, de geboorte heeft maar 4 uur geduurd vanaf het moment dat ik herkende dat ik weeën had tot het moment dat hij er was, hij tilde op dag 2 zijn hoofdje al op. Hij draaide zich twee kanten op met 3 maanden (terwijl hij eigenlijk nog maar 2 maanden was!) zat al stevig alleen met 5 maanden, kroop met 7 maanden, en nu staat hij al  los met 10,5 maanden. Ja ik vind het allemaal heel gewoon hij is mijn eerste kindje en ik weet niet beter, maar als ik naar de meeste mama's om me heen kijk is hij toch wel heel snel... Oh wie herkent dit gevoel?
Groetjes een beetje verdrietige maar oh zo trotse mama.
 
o, wat herken ik je gevoel. Ik heb het ook gehad en nog steeds met vlagen dat ik me zo voel.
Toen ons dochtertje bijna 1 werd had ikzo een periode dat ik alles schokkend snel vond gaan. Zij ontwikkeld zich lichaamelijk iets langzamer maar met praten en doen is ze super snel.

Met 10 maanden kon ze al woordjes als papa, mama, bal, mauw enz. Toen ze daarbij met een maand of 16 ging lopen was het babytje helemaal weg! Een echte dreumes kwam er voor in de plaats.
Tuurlijk vind ik dit leuk en tuurlijk geniet ik en boven al ben ik super trots op ons meisje. Maar dat baby getut het tillen, kroelen en keutelen mis ik soms wel. Ookal doen we nu andere dingen samen.Zoals de was, opruimen, fietsen, wandelen, eendjes voeren en spelen. Toch is het zo anders.

Laats lag ze aan de borst en dacht je ik jemig toen ze net geboren was had ik een joekel van een borst en zij zo een klein koppie dat ze bijna bedolven werd. Nu is ze een dame van 20 maanen en is mijn borst niet zo groot meer.En past ze niet meer helemaal op schoot.Maar die ene borstvoeding op de dag is ons moment daar genieten we samen van. Vaak vroeg in de ochtend als net alle vogeltjes ontwaken en beginnen te zingen en ze heerlijk bij me ligt voelt het net of ze weer zo klein is.

Afgelopen weekend kwam ik tot de schokkende conclusie dat ze over 4 maanden 2 jaar word. 2 jaar dat betekend straks naar de peuterschool, besef van het spannende bij sinterklaas, nog groter feest dan haar vorig verjaardag.

Vorige week werd ik nog eens met mijn neus op de feite gedrukt ik moest op ons buurjongetje passen 12 weken en daar lag dat wurmpje met die grote meid van mij er naast. Ongelooflijk alsof ik toen pas besefte dat die tijd met haar voorbij is.

En toch zit er bij ons voorlopig geen tweede in. Voel kriebels als ik zwangere buiken zie, een klein babytje op de arm, in de wagen of draagzak, een kleinte aan de borst of gewoon geknuffel. Maar besef dat dit wat nu komt ook zo leukis en dat als het ons gegund is we over een paar jaar het allemaal zelf nog eens mogen meemaken.

Maar goed een heel verhaal maar voel met je mee.
 
Terug
Bovenaan