Verdrietig.. IVF 1, is het afgelopen?

<p>Hi allemaal,</p><p>Wat een ontzettende mindfuck kun je hebben zeg. Vrijdag mogen we bloed laten prikken om te kijken of we wel of niet zwanger zijn van een verse terugplaatsing.</p><p>Echter heb ik al vanaf de punctie een onrustig gevoel in mijn baarmoeder.</p><p>Sinds een aantal dagen krampen op en af maar sinds vandaag continu kramp, alsof ik menstrueer, maar zonder bloedverlies.</p><p> </p><p>Je leest overal op internet dat het van alles kan zijn. Naderende menstruatie, maar soms ook niet.</p><p> </p><p>Momenteel ben ik zo verdrietig en boos dat ik bijna zeker weet dat het weer niet gelukt is.</p><p>Ik ben teleurgesteld in mijn lichaam, verdrietig omdat iedereen om wie we geven zomaar zwanger raken en het leven lijden wat wij zo graag willen. Ik gun het hun zo, maar mezelf onderhand ook!</p><p>Waarom!! </p><p> </p><p>Iemand die dit zo herkend, tips hoe om te gaan met die steeds sterker wordende teleurstelling? Hoe herpak je jezelf steeds maar weer..</p><p> </p><p>Lieve groetjes ?</p>

Ik lees de wanhoop en verdriet in je bericht. Ik zelf heb geen ervaring met ivf. Toen wij bezig waren voor een kindje, vond ik het ook elke maand weer spannend. Je moet echt kunnen vertrouwen op je lichaam en je leert je lichaam ook weer op een andere manier kennen, wat ook weer wennen is. Je wilt het zo graag en je krijgt er geen grip op. Nu niet, nooit niet Helaas. 
Wat betreft die krampen, had ik ook in het prille begin van de zwangerschap. Ik dacht elke keer dat ik weer ongesteld zou worden, maar niets bleek minder waar. Mijn baarmoeder moest er volgens mij heel erg aan wennen dat er iets in mij groeide. Elke keer als ik naar de wc ging, was ik er bijna van overtuigd dat ik aan het menstrueren was, dit was toch niet het geval. Het kan dus zijn dat het wel is gelukt, maar het kan ook anders zijn. Succes met wachten en zet 'm op. Laat anders even weten hoe het is gegaan.  

Hoi hoi,
Hou hoop!! Onze dochter is voort gekomen uit de eerste verse terug plaatsing en ik wist zeker dat ik ongesteld moest worden.
grote shock toch zwanger! Inmiddels voor de tweede bezig ronde 5 na een miskraam volgende week bloed prikken.. spannend ik ga voor je duimen!

Wat lief dat je reageert. Het is zó waar, heel je lichaam weer opnieuw leren kennen.
Een test is echt de enige manier om uitsluitsel te hebben. Zo stom hoe dat werkt. Zeg het steeds tegen mezelf en toch neemt de emotie een loopje met je. 
Vrijdag bloedtesten in ziekenhuis maar ga morgen ochtend thuis testen. Ik heb nog geen bloedverlies maar gebruik ook progesteron, dus dat zegt niets..
Echt bedankt voor je reactie, doet me goed!?

[quote quote=10219318]Hoi hoi, Hou hoop!! Onze dochter is voort gekomen uit de eerste verse terug plaatsing en ik wist zeker dat ik ongesteld moest worden. grote shock toch zwanger! Inmiddels voor de tweede bezig ronde 5 na een miskraam volgende week bloed prikken.. spannend ik ga voor je duimen![/quote]
Wat lief van je! Gebruikte jij ook utrogestan/progesteron? Dat maakt dat je je hele lichaam niet meer kent zoals Vivi ook al schrijft. 
Ik ga proberen het nu even los te laten, morgen testen thuis en vrijdag ziekenhuis. Zit morgen 16 dagen na de punctie.
Bedankt voor je reactie, het geeft moed. Hopelijk voor deze ronde en anders voor de volgende ronde.
Ik duim ook voor jou!!?

[quote quote=10219456] Wat lief van je! Gebruikte jij ook utrogestan/progesteron? Dat maakt dat je je hele lichaam niet meer kent zoals Vivi ook al schrijft. Ik ga proberen het nu even los te laten, morgen testen thuis en vrijdag ziekenhuis. Zit morgen 16 dagen na de punctie. Bedankt voor je reactie, het geeft moed. Hopelijk voor deze ronde en anders voor de volgende ronde. Ik duim ook voor jou!!?[/quote]
Heel veel succes meis met testen thuis en hij de huisarts ? ik hoop dat het zo mag zijn voor jullie! 
Goed dat je je verdriet en onzekerheid deelt, het is hartstikke heftig zo'n traject! Heb je ook steun uit te omgeving, ookal zitten ze niet in dezelfde situatie?

Bizar.. echt ongelooflijk en in shock maar ik ben zwanger. De hcg in bloed is mooi hoog en de test was een knaller.
Echt niet gedacht maar zoooo gelukkig!

Terug
Bovenaan