Verdrietig om...

Hellow ladies,

zoals we al een keer eerder beschreven hebbe zijn er hier een aantal dames die hun moeders vreselijk missen. Dus ik zal de situatie dan ook zo respecvol mogelijk proberen te typen.

Mijn moeder leeft nog wel, maar ze is alcoholist en ik denk ook dat ze een (narcistische) persoonlijkheidsstoornis heeft.

Toen ik zwanger was van onze 1e hebben het met 5 weken verteld aan onze ouders. Destijds was er nog redelijk contact. We hadden hen gevraagd om eventjes hun mond te houden totdat we de 1e echo gehad zouden hebben.
Nou ja, 3x raden. Mijn moeder had het binnen no time aan de  halve familie doorgeklept. Ik voelde mij verraden en respectloos behandeld, ze liep zomaar aan mij voorbij.

Nu, 2 jr later is  er maar weinig contact met mijn moeder.  Ze wil elke keer pogingen doen  tot verzoening, maar vanuit haar verslaving heeft ze zoveel schade aangericht dat ik heb gezegd dat ik geen contact meer wil, voordat zij zich laat helpen door een psych.
Toch kon ik met de 20 wkn echo  mijn enthousiasme niet onderdrukken en heb aan mijn ouders verteld dat we dit keer een ventje krijgen.
Het gevolg; familie uit de andere kant van NL, hadden een berichtje op mijn Hyves pagina geplaatst met daarin de felicitaties voor een zoon straks!

Het berichtje heb ik direct verwijderd, want we willen niet dat iedereen het weet.
Vervolgens heb ik mijn ouders gemailt en laten weten hoe laag ik dit vind en dat ik teleurgesteld ben ik hen, maar vooral mijzelf, omdat ik weer ten goede trouw dezelfde fout gemaakt heb. Waarop ik ik het antwoord kreeg dat ik eens een keer moet ophouden met hun gedragingen uitgebreid uit te meten!!

Ongelooflijk dit, ons hele leven wordt er al gedaan alsof er niets aan de hand zou zijn. En nu dit weer. Bah, waarom heb ik geen 'normale' ouders??
Ik mis enorm een leuke moeder, niets kan ik delen met haar. Ze is er nooit voor mij, ook bijna nooit geweest. Vanuit onze jeud weet ze niets meer.... En een leuke oma is ze niet.

Gelukkig zijn mijn schoonouders wel erg leuk, maar dat is nu eenmaal niet mijn familie.

Nou, daar zit ik het hele weekend al mee en ik dacht; ik typ het gewon even van mij af, misschien helpt het!

Groetjes!

Hee Gabrielle,

Dat is nou precies wat ik me ook weleens afvraag (mijn moeder valt reuze mee hoor) maar: waarom heb ik geen normale ouder(s)?
Bij anderen lijkt het altijd maar 100% goed te gaan.
En vanzelfsprekend.
En in peace en vree.

Ik ben vroeger weleens bang geweest dat ik geen goede/lieve mama zou kunnen zijn, omdat ik niet echt goede voorbeelden heb gehad.
Op het feit dat ik soms wat te lief ben...gaat het me gelukkig goed af.

Ik kan het me goed voorstellen dat jij een heel dubbel gevoel hebt...
Aan de ene kant wil je zooo graag dat ze erbij betrokken zijn. Met ze delen wat nu voor jou zo belangrijk is.
Aan de andere kant weet je dat dat (bijna) niet haalbaar is en het (waarschijnlijk) voor problemen gaat zorgen.
Echt balen en moeilijk.

Liefs Manda 26.6

Dag Manda,

bedankt voor jou begripvolle reactie.
Het is inderdaad erg dubbel of zeg maar gerust verscheurend.
Aan de ene kant wil ik graag een oma voor mijn kindertjes en een meoder voor mijzelf. Maar ookal zouden we de schijn hoog houden, het gaat gewoon niet werken.
Ze verpest het toch wel weer een keer door laveloos op de vloer te liggen of iets in die riching. Ze heeft zelf een keer mijn dochter stomdronken uit de maxicosi willen pakken omdat ze mij niet zag staan (ik stond er naast). Dat was voor mijn man de druppel, hij is daar toen voor het laatst geweest.

Niet dat het bij anderen zo perfect is hoor, die ilusie heb ik totaal niet.
Maar als ik hoor dat mijn nichtjes gezellig aan het bbq zijn met mijn oom en tante en al hun (klein) kindertjes bij elkaar op zondag ben ik wel stik jaloers.

Groetjes!

Terug
Bovenaan