Verdrietig & onzeker - hormonen?

Hoi iedereen,
tijdens een geweldig rondreis door Indonesië ben ik (gepland) zwanger geworden en ben nu bijna 14 weken. Ik mag eigenlijk nergens over klagen: ik heb een geweldige relatie, mijn man is dolgelukkig, we zijn sportief en gezond, de eerste echo bij 10 weken was goed, we hebben een fijn huis en financieel zijn we ok. Onlangs zijn we tevens gestart met een eigen bedrijf, wat altijd al mijn droom is geweest. Ik ben de eerste 3 maanden echt goed ziek geweest (hele dagen en nachten), maar dat begint nu ook al af te nemen. Kortom, de ideale situatie zou je denken...
Toch voel ik me de laatste tijd niet goed en dat komt door het volgende:- Ik ben 29 en mijn ouders zeggen nog niet klaar voor een eerste kleinkind.- Ik heb mijn vrij succesvolle carriere opgegeven om een bedrijf te beginnen, maar het gaat voor mijn gevoel nog een beetje stroef.- Mijn man en al onze vrienden zijn dolgelukkig voor ons, maar ik kan nog steeds niet zeggen dat ik een blije bijna-mama ben.- M'n ouders (de mensen die je altijd zouden moeten steunen in alles wat je doet) geloven opeens niet meer dat wij in staat zijn een bedrijf te starten en een kind op te voeden.- Normaal gezien ben ik heel erg sportief, maar die energie komt maar niet terug.
Een vervelende situatie en een aantal van bovenstaande dingen hebben niets te maken met de zwangerschap. Toch krijg ik steeds meer het gevoel dat ik het allemaal niet meer aankan. Zou dit (deels) met hormonen te maken hebben? Hebben jullie ook wel eens het gevoel het allemaal niet meer aan te kunnen?
Alvast bedankt!
Liefs,Hannelore

 
Als ik het zo lees dan hebben twee van de 4 dingen te maken met wat je ouders zeggen. Wat super vervelend voor je! Ik sta er soms van te kijken wat mensen zeggen.. Mag je pas aan kinderen beginnen zodra je ouders er klaar voor zijn? En je bent toch al zwanger waarom zeggen zij zulke dingen? Net als jullie bedrijf.. Het is al opgestart, waarom dit dan zeggen? Ik word boos als ik dit lees en jij wordt er eerder moe van en onzeker..
Ik zou de hormonen niet de schuld geven van je gevoel. Het is logisch dat je moe bent. Ik ga nu de 14e week en ben praktisch alleen nog maar ziek geweest. Je energie komt vast terug. En het is niet gek wat je voelt nu je mama gaat worden. Ik weet niet hoe goed je met je ouders kunt praten maar ik zou zeker wel zeggen wat hun woorden met je doen.. En vragen waarom?
En met je bedrijf komt het vast goed aan gezien je net bent begonnen. Neem het gevoel van wat de zwangerschap lichamelijk met je doet even voor lief, je kunt daar toch niks aan doen, gewoon afwachten.. Veel succes
 
Jeetje wat een rare mensen heb je toch met hun kwetsende uitspraken!
Bah... daar zou ik toch eens korte metten mee maken hoor... ik weet nog goed toen ik 24 was en mijn pa kwam vertellen dat ik zwanger was ik de reactie kreeg dat ik beter een abortus kon plegen want ik had wel een vaste baan maar was alleen... dat zou niet goedkomen zei hij ik heb gezegd watch and see... Alles is goed gekomen! En nee het was geeb rozengeur en maneschijn maar je slaat je erdoorheen... dit zijn zeker hormonen die je gevoel versterken door die nare opmerkingen!

Nog heel even en je energie is weer terug duurde bij mij ook wat langer en ik ben nu 18 weken...
Kop op je kunt dit samen met je partner ook jullie bedrijf zal allemaal wel goedkomen...het is logisch dat je een soort van baalt dat je jou carrière opgezegd hebt dat was een trots stukje van jou en als ik je zo mag inschatten ben je een zeer zelfstandige vrouw... logisch dus; -)

Succes met deze situatie praat erover en neem de controle terug!
 
Wat vervelend zeg!
Je ouders zouden juist blij mogen zijn dat je überhaupt een kindje kan krijgen maar goed dat terzijde
Waarom denk jij dat het jullie niet gaat lukken met jullie bedrijf puur om wat anderen zeggen of heb je er een ander idee van

Groten deels zal je deze gevoelens zo wie zo wel gehad hebben alleen versterken de hormonen het gevoel alleen maar

Heel veel sterkte
 
Wat vervelend voor je!!
Bij onze dochter inmiddels drie gaf mijn schoonmoeder aan zichzelf nog niet als oma te zien, kindje was niet gepland maar ontzettend gewenst ze heeft 4 maanden niet gesproken.. Wij zijn die periode uit fatsoen heen geweest. Toen onze dochter geboren is draaide ze bij.. Maar nooit excuus van haar;) afgelopen week spraken we met hun over kinderen en gaf mijn man aan over het voorval en nu gaf ze aan niet terecht gereageerd te hebben. Laat ze alsjeblieft niet je zwangerschap beïnvloeden en waar je kunt genieten (ik.heb.me afgesloten en achteraf erg gemist) geloof in jezelf en geloof.in elkaar (jij en.je partner) niets is zeker in het leven geniet van wat je krijgt en pluk de vruchten die je kunt;)

Liefs
 
Hoi, waarschijnlijk heb je aan bovenstaande lieve reacties al meer dan genoeg maar ik ga er toch nog een (hopelijk fijn) schepje bovenop doen. Ik denk dat hormonen veel meer kunnen doen dan je denkt. Ik ben normaal een energiek, optimistich en heel veerbaar mens maar de laatste weken (nu 14 weken zwanger) ook regelmatig erg neerslachtig, moeeeeeeee en verdrietig en ook boos! Voelde me er vreselijk schuldig over totdat ik ergens een stuk las over hormonen die je flink te pakken kunnen hebben, onderschat ze dus niet!Toitoitoi en een berg energie vor jullie!!
 
Wellicht lees je deze reactie helemaal niet meer, omdat het een erg late reactie is...Ik zou je 2 dingen willen meegeven; geduld en bij jezelf blijven!Een bedrijf opstarten kost ontzettend veel energie en tijd, mijn man en ik waren ook volop met voorbereidingen bezig, maar aangezien ik nu 8 weken zwanger ben en echt totaal geen puf heb heben we het even op een laag pitje gezet... first things first...Voor wat je ouders betreft, wat enorm naar dat ze niet positiever konden reageren, maar aan de andere kant heb je hun positieve reactie niet nodig... Je kunt een ander niet veranderen, je kunt alleen veranderen hoe je er zelf naar kijkt of mee omgaat...
Al snap ik natuurlijk wel dat dit veel makkelijker gezegd dan gedaan is, heel veel succes met alles, maar alles komt uiteindelijk goed op de manier die goed voor jullie is!
 
Terug
Bovenaan