Verdrietig, zwanger worden lukt niet meer.

Lieve allemaal,

wil graag me verhaal kwijt en ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Ben 31 heb gezonde dochter van 5 ( geboren door HELLP) en een zoon die helaas niet meer bij ons is ( met 20w geboren en gestorven door HELLP)

nu zijn de artsen erachter gekomen dat ik zelf ziek ben. Heb APS waardoor mijn lijf als het waten mijn bloedvaten opeet. Dus onze zoon liep ook 5/6 weken achter qua groei.

Nu is het zo dat we na ronde 7 nog steeds niet zwanger zijn. Mijn man is er klaar mee, die vind het te geforceerd en mij te gefocust. Hij snapt niet dat ik geen aan/uit knop heb. Word er zo onzeker en verdrietig van. Voel me zo slecht. Alsof ik iedere maand weer faal.

En dan die mensen die zeggen. Je heb toch een gezond kind, of ach het komt wel. Je moet er zo niet mee bezig zijn.

He nu inmiddels andere/ betere medicijnen gekregen. Moet nu fragmin spuiten voor me bloed en dat is beter voor een eventuele zwangerschap. En als ik 1 sept nog niet zwanger ben word ik doorgestuurd naar de fertiliteitsarts. Maar voorlopig ben ik zo down en verdrietig. Weet niet goed meer wat ik moet doen. Voel me verdrietig en zo waardeloos en onbegrepen.

Is er hier iemand die tips heeft, of hier ervaring mee heeft.

Bedankt iig.

Q
 
Hoi hoi,

Wat verdrietig voor je! Ik heb niet hetzelfde meegemaakt maar ik weet wel hoe het is om lang op die kinderwens te moeten wachten. Geen woorden helpen om je te troosten en mensen weten vaak niks te zeggen en als ze iets zeggen, helpt dit je meestal niet.

Probeer eerst jezelf een beetje terug te vinden en het allemaal een plekje te geven. Focus op je gezondheid en op de positieve dingen in je leven. Ook al lijkt er zo weinig positiefs te zijn. Heel veel sterkte!
 
Nee dat snap ik, het is ook niet makkelijk. Het duurde bij mij een half jaar voor ik een beetje op klaarde. Het heeft echt tijd nodig maar gun jezelf ook die tijd!
 
Ja zal het proberen,



heb je ook problemen gehad met je partner? wij zijn echt nog nooit zo ver van elkaar geweest als op dit moment. Ben bang dat we het niet meer redden samen. En ben bang dat dat door het hele baby verhaal komt.
 
Wij hadden in 2015 financiële problemen, ik had problemen met m'n rug, man lief had een ongeluk gehad en we hebben 2 miskramen gehad. Onze relatie was in dit jaar niet altijd makkelijk omdat ik zelf ook erg in de knoop zat en hij mij niet kon begrijpen. Daarom heb ik de knop om gezet want toen het met mij beter ging, ging het met ons ook beter. Uiteindelijk zijn we er sterker uitgekomen. Geef het niet op!
 
Hallo....

hier ook een beetje dezelfde moeilijkheden....

Ons eerste kindje is na 27 weken en 2 dagen stil geboren, ons tweede kindje gelukkig gezond en wel geboren een jaar later...

Ik heb altijd gedroomd van minimum 2 kindjes die hier rondlopen en nu lukt het niet meer om zwanger te worden....

Ik heb ook het gedacht dat mijn eerste hier ook had moeten rondlopen en dan had ik helemaal niet meer zwanger moeten worden want de papa wil maar 2 kindjes....

En iedereen rond me raakt zwanger alsof het niets voorstelt....

Van ons tweede kindje zouden we normaal gezien aan IVF moeten beginnen maar een maandje voor onze afspraak was ik wonderwel zwanger
 
Terug
Bovenaan