Verdrietig

Hii Meiden,

Mag ik even uithuilen?!

Ik weet niet wat er met me is maar ik ben zoo down! sinds 2 dagen heb ik gewoon nergens zin in!

ik ben heel verdrietig de hele dag, zit de hele dag te piekeren over me werk, geld, de kleine die onderweg is, ben ik wel goed voorbereid, doe ik het allemaal wel goed...

Ik ben mezelf helemaal gek aan het maken... Zit nu ook weer met de tranen in me ogen... en waarom?! ik weet het eigenlijk niet eens....

Hebben jullie dit ook? of ligt het aan mij?

Liefs
 
Ik herken het voor een deel wel.. al wordt ik er meer gestresst van zo te zeggen en zenuwachtig.. Redden we het wel straks, ik ga immers minder werken (weet wel we hebben het tig keer allemaal uitgerekend, maar ja met alle bezuinigingen)...

Mijn werk is momenteel ook stressvol..nog 5 weken juf zijn en dan vakantie, die weken zijn altijd zooo druk er moet nog zoveel gebeuren.

Dus ik denk niet dat het aan jou ligt, maar dat iedereen die zenuwen op een andere manier uit.
Gek genoeg heb ik nog geen zenuwen over de kleine..al moet ik daarbij wel stiekem bekennen dat ik door de drukte en alles ook eigenlijk weinig 'contact' probeer te leggen waar ik me weer schuldig over voel. Maar het lukt me gewoon niet. vind het te raar ofzo
 
en ja tuurlijk mag je uithuilen, lucht wel lekker op denk ik..alles maar tegenhouden is ook niet goed.
En 2/3 dagen is nog wel te overzien..houd het wel in de gaten dat het niet heel lang gaat duren en dat het niet je hele dag inslikt, dan misschien even met je vlos gaan praten
 
Hormonen kunnen je ook heel verdrietig laten voelen. Laat je lekker verwennen en wees ook lief voor jezelf. Lekker in bad of onder de douche en dan in heerlijke hangkleding op de bank een film kijken. En natuurlijk veel chocolade in de buurt houden.
En zoals Femmmke zegt het moet niet te lang duren er bestaat ook zoiets als prenatale depressies. Dan moet je hulp gaan zoeken, die is er ook.
 
Ik denk idd dat het je hormonen zijn, is normaal maar wel lastig ja.Slik je wel genoeg vitaminen? Vooral vit Bcomplex helpt in dit geval (mij) heel goed.Maar hou t wel in de gaten, als t erger wordt toch echt even hulp zoeken hoor zodat je niet te diep er in verzinkt....

Succes!!
 
Als je zwanger bent, zeker de eerste keer komt er veel op je af. Er gaat veel veranderen, al weet je nog niet precies hoe en wat en daar moet je psychisch mee leren omgaan. Het zijn hele normale gevoelens die af en toe heel erg overweldigend kunnen zijn. Zeker als er nog eens bergen hormonen in het spel zijn. Praat erover met je partner of anderen, probeer wat plan de campagne te maken maar laat ook een deel over je heenkomen. Een kindje krijgen is toch anders dan je je nu kan voorstellen maar toch heb je met een dikke week na de geboorte het gevoel dat het nooit anders is geweest!
 
Zoo,,

Voel me al iets beter na jullie reacties, heb gisteravond ook even met mijn man erover gepraat en hij heeft me een beetje gerustgesteld....

Nog steeds een beetje down en moe maar ja dat zal er ook wel bij horen de laatste weken denk ik ?... nu week 28... dus nog even volhouden :)
 
Terug
Bovenaan